Hej!

Fick ett litet problem med min box nu på morgonen som jag iofs avhjälpt, men jag e lite nyfiken på om någon annan upplevt det å vad det kan bero på.

Jag har en 500HD med Gemini 5.0 som är kopplad med HDMI till min förstärkare. Allt funkade fint igår kväll, men när jag slog på boxen nu på morgonen började ljudet hacka varannan sekund typ. Vad jag kunde se på förstärkaren verkade inte ljudströmmen vara konstant (inte så konstigt iofs om ljudet hackar ).

Tänkte först att det kunde ha något att göra med mottagningen på den specifika kanalen/satelliten, men problemet var kvar när jag bytte till en kanal på annan transponder och även när jag bytte satellit.

Kollade att alla kablar satt i ordentligt vilket de gjorde å testade därefter att sätta den i standby med knappen på framsidan av boxen å när jag sedan slog på den igen fungerade allt.

Det jag tycker är lite skumt är att det räckte med standby för att få den att funka igen. Om jag fattat det hela rätt innebär väl standby egentligen bara att man slår av videoströmmen ut från boxen men att allt fortfarande är igång frånsett bilden? Detta borde väl rimligtvis inte påverka ljudet då?

Nån som har några tankar kring detta?