Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: DM100 problem

  1. #1

    DM100 problem

    Bytte till nya LNB´s med dubbla utgångar. Perfekt signal på DM7000-S men dåligt på DM100, bytte även disecq switchen till en ny biltema men blev inget bättre. plus att boxen blivit knäpp o vill att jag skall spara tid, språk osv hela tiden. Så undrar nu hur tömmer jag boxen? var hittar jag xloader nånstans? Vilket image skall jag ha o var hittar jag den, hur skall alla inställningar vara i boxen? server inställningarna kan jag ju ta från DM7000, men alla andra boxinställningar, disecq inställningar osv

  2. #2
    Ingen som kan hjälpa? har testat att söka på alla ord på detta forum men int hittar man ju nån vettig hjälp

    Citat Ursprungligen postat av V10 Visa inlägg
    Bytte till nya LNB´s med dubbla utgångar. Perfekt signal på DM7000-S men dåligt på DM100, bytte även disecq switchen till en ny biltema men blev inget bättre. plus att boxen blivit knäpp o vill att jag skall spara tid, språk osv hela tiden. Så undrar nu hur tömmer jag boxen? var hittar jag xloader nånstans? Vilket image skall jag ha o var hittar jag den, hur skall alla inställningar vara i boxen? server inställningarna kan jag ju ta från DM7000, men alla andra boxinställningar, disecq inställningar osv

  3. #3

Liknande ämnen

  1. Död dm100?
    Av posioner i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-10, 16:28
  2. Problem med en DM100
    Av V10 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-29, 18:23
  3. problem med en dm100
    Av V10 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-04, 21:16
  4. dm100
    Av Stajve i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-03, 16:23
  5. Dm100
    Av Thulle i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-31, 08:15

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss