Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Dubbla tuners borde finnas i alla DB:ar

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    158
    Tackad
    1 gånger

    Dubbla tuners borde finnas i alla DB:ar

    Varför görs inte DM800, eller varför inte alla Dreamboxar med dubbla tuners?
    Det är ju snarare en regel än ett undantag för alla andra märken som är brandade av operatörerna, samsung, humax m.m.

    Vet att dm8000 har dubbla, men är nöjd med min dm800 och är inte beredd att betala x antal tusen mer bara för den featuren. Är det bara jag som är frustrerad över detta?

    Jag har svårt att tänka mig att produktionskostnaden/utvecklingskostnaden skulle öka speciellt mycket för DreamMultimedia genom att sätta in det i alla boxar.

    Surt när det är slagsmål hemma om vilken kanal man ska se på och ej kan byta om man spelar in. (förutom till de kanaler som ligger på samma transponder).

  2. #2
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jhunden Visa inlägg
    Varför görs inte DM800, eller varför inte alla Dreamboxar med dubbla tuners?
    Det är ju snarare en regel än ett undantag för alla andra märken som är brandade av operatörerna, samsung, humax m.m.

    Vet att dm8000 har dubbla, men är nöjd med min dm800 och är inte beredd att betala x antal tusen mer bara för den featuren. Är det bara jag som är frustrerad över detta?

    Jag har svårt att tänka mig att produktionskostnaden/utvecklingskostnaden skulle öka speciellt mycket för DreamMultimedia genom att sätta in det i alla boxar.

    Surt när det är slagsmål hemma om vilken kanal man ska se på och ej kan byta om man spelar in. (förutom till de kanaler som ligger på samma transponder).
    Skulle man sätta in fler tuners så ökar ju priset markant, en extra tuner kostar 200:- för DMM och om de skall sälja en box med dubbla tuners innebär detta att boxen blir ca 1000:- dyrare och det tycker folk är för dyrt.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    158
    Tackad
    1 gånger
    Men det finns väl en tuner som har "dubbeltuner-funktion".
    På min Humax HDPVR 1000C som jag fick genom c*mhem är det en tuner med dubbeltunerfuktion.

    Iaf enbart en utgång på baksidan. Däremotot kanske det sitter två tuners på insidan som sedan är seriekopplade med en utgång baksidan?

    Men som du säger 1000:- känns rätt mycket, men det är en funktion som jag finner väldigt användbar.

  4. #4
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jhunden Visa inlägg
    Men det finns väl en tuner som har "dubbeltuner-funktion".
    På min Humax HDPVR 1000C som jag fick genom c*mhem är det en tuner med dubbeltunerfuktion.

    Iaf enbart en utgång på baksidan. Däremotot kanske det sitter två tuners på insidan som sedan är seriekopplade med en utgång baksidan?

    Men som du säger 1000:- känns rätt mycket, men det är en funktion som jag finner väldigt användbar.
    javisst är den användbar, det är det enda som gör att jag ens funderar på en DM8000 i nuläget.

  5. #5
    Medlem Bozzes avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    93
    Tackad
    4 gånger

    Sundtek MediaTV Pro USB-Tuner till DM800


  6. #6
    Seniormedlem ginowares avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Inlägg
    321
    Tackad
    10 gånger
    Ingen som har testat det här i forumet med sundtek?
    Finns det andra USB-Tuner som skulle funka förutom sundtek USB-Tuner.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    158
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Bozze Visa inlägg
    Nice, någon som testat?

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Det kommer ju en DM7020HD med dubbla tuners som lär hamna nånstans mittemellan DM800 och DM8000 i pris. Runt 6000:- skulle jag tippa.
    DM8000HD kan man få för runt 7500:- i Tyskland men även i Sverige/Tyskland har priserna sjunkit tack vare lägre dollar och euro.
    Går ju även köra USB tuners i DM800 för att få dubbla tuners men vet inte hur stabilt det är.
    Kommer även en ny DM800 modell snart med me bla bättre processor och stöd för fler format (Samma som DM500HD) och lite annat smått och gott.
    DM8000 är mer än enbart upp till 4 tuners den har som sagt bättre processor, stöd för fler format, CI platser, fler kortplatser, läsare för olika minneskort, wifi, plats för dvd brännare.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

Liknande ämnen

  1. Dubbla tuners --> Titta och spela in?
    Av tobbelobbe69 i forum AzBox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-10-01, 12:15
  2. Dubbla tuners?
    Av Vistasol i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 11:43
  3. Box med dubbla tuners
    Av ToLin i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 18:27
  4. DVB-S med dubbla tuners ?
    Av LancelotSweden i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 15:11
  5. dubbla tuners?
    Av reecord i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-09, 13:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss