Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: 500+ spelar inte in

  1. #1

    500+ spelar inte in

    Hej!

    Kör med en 500HD och en 500+ här hemma. Bägge två är mountade mot samma katalog på hårddisken i min sationära dator med NFS. Bägge hittar filerna i katalogen och kan spela upp inspelningarna.

    Men nu ville jag ju testa att spela in från bägge boxarna med (lyckades med mountningen igår) så jag satte bägge boxarna på timerinspelning (olika program) under natten. Inspelningen från min 500HD fungerade utmärkt, men från 500+ skapas det bara en fil med rätt filnamn men som är 0 byte stor. Tänkte att det kanske var nått fel på timerinspelningen, så jag testade att starta inspelningen manuellt, men fick då samma resultat som vid timerinspelning.

    Vill minnas att jag sett en tråd här angående detta problem, men kunde inte hitta den när jag sökte.

    Nån som känner igen detta och har nån koll på vad man kan göra åt det?

  2. #2
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av zap18 Visa inlägg
    Hej!

    Kör med en 500HD och en 500+ här hemma. Bägge två är mountade mot samma katalog på hårddisken i min sationära dator med NFS. Bägge hittar filerna i katalogen och kan spela upp inspelningarna.

    Men nu ville jag ju testa att spela in från bägge boxarna med (lyckades med mountningen igår) så jag satte bägge boxarna på timerinspelning (olika program) under natten. Inspelningen från min 500HD fungerade utmärkt, men från 500+ skapas det bara en fil med rätt filnamn men som är 0 byte stor. Tänkte att det kanske var nått fel på timerinspelningen, så jag testade att starta inspelningen manuellt, men fick då samma resultat som vid timerinspelning.

    Vill minnas att jag sett en tråd här angående detta problem, men kunde inte hitta den när jag sökte.

    Nån som känner igen detta och har nån koll på vad man kan göra åt det?
    Som vad har du mountat dem på boxarna har du mountpoint som /hdd/movie/ på båda boxarna?

  3. #3
    Mountade med föjande sträng via telnet på bägge boxarna:

    mount -t nfs 192.168.0.199:/media /media/hdd

  4. #4
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av zap18 Visa inlägg
    Mountade med föjande sträng via telnet på bägge boxarna:

    mount -t nfs 192.168.0.199:/media /media/hdd
    Hur ser din exports ut för NFS?

  5. #5
    Jävligt bra fråga du

    Eftersom standardsvaret när man gör en sökning på nätverksinspelning här på ComHit är att man ska mounta med NFS, allt annat e skit, å jag kör Win 7 på min dator har jag lagt på haneWin NFS server. Har med andra ord ganska liten koll på detta egentligen. Men om du förklarar lite närmare vad det är du vill veta så ska jag leta upp det!

  6. #6
    Ingen som har nån idé?

  7. #7
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av zap18 Visa inlägg
    Ingen som har nån idé?
    testa att montera din NFS share på /media/hdd/movie på båda boxarna.

    mount -t nfs 192.168.0.199:/media /media/hdd/movie

  8. #8
    Hmmm, nä det gav samma fel. Den skapar en fil med rätt programnamn på servern, men filen bli 0 byte stor och inget spelas in. 500HD funkar utmärk med den mount som jag skrev tidigare i tråden.

    Jäkligt skummt, för jag har haft min 500+ monterad med CIFS tidigare och då kunnat spela in utan problem...

  9. #9
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av zap18 Visa inlägg
    Hmmm, nä det gav samma fel. Den skapar en fil med rätt programnamn på servern, men filen bli 0 byte stor och inget spelas in. 500HD funkar utmärk med den mount som jag skrev tidigare i tråden.

    Jäkligt skummt, för jag har haft min 500+ monterad med CIFS tidigare och då kunnat spela in utan problem...
    Kika om det är specifika IP som har rättigheter på NFS-servern, eller om alla (*) har rättigheteter.

Liknande ämnen

  1. Dreamboxen spelar inte in..
    Av Snouser i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-12-04, 11:45
  2. Hur spelar jag avi filer i min dvd spelare
    Av Imation i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-24, 13:49
  3. Inget ljud när jag spelar in
    Av _age_ i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 12:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss