Hallå!
Jag har ett ganska simpelt problem vars lösning verkar vara mer avancerad än vad jag först tänkt mig. Det är så att vi har ComHem digital TV här hemma och jag ser i princip på TV en gång per vecka och det är när innebandy visas på måndagar på TV4 Sport. Detta är ett måste och jag vill även hemskt gärna spara dessa sändningar för framtiden, och göra det genom att få över dem (gärna med minsta möjliga kvalitetsförlust) till datorn och väl där göra om dem till ett lämpligt filformat, ta bort reklam osv. Jag har fått rådet att Dreambox är en tänkbar lösning, om än - har jag förstått - långt ifrån okomplicerad.

Jag försöker nu komma fram till om det är en bra ide, vad tros? Vad behöver jag lägga ut för pengar för att få en lämplig dreambox som fungerar för det jag vill? Och kanske ffa, hur pass svårt är det att få det att fungera?

Jag är knappast någon teknik- eller datorexpert (och har ingen som helst vana av Linux), men brukar efter lite om och men (lite frågande, efterforskningar och forumläsande) kunna lösa de flesta datorproblem jag stöter på.

Mvh, bluez