Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Vilken utr. bör jag införskaffa?

  1. #1

    Vilken utr. bör jag införskaffa?

    Hej,

    Har läst en del om detta med att dela kort på detta forum och en del av de guider som verkade vettiga, men nu efteråt märker jag att de flesta frågor är alldeles for invecklade för mig som är ny på området att förstå eller få grepp om så jag hoppas på svar här.

    Bor i lägenhet med comhem och har deras XL paket på ett kort med deras org. Humax HD box. Mitt abonnemang går ut om två månader och det är dags att uppgradera maskinparken och utöka tittandet till fler TV apparater. Det är här jag behöver hjälp.

    Jag hade tänkt mig ta XL paket och Canal+ filmkanaler samt deras nya Samsung HD PVR SMT-C7160 inspelningsbara HD box och eventuella tvillingkort till barnens TV apparater men det blir svindyrt och inte alls roligt! Så istället för denna lösning hoppades jag på att få en annan här men har inte en aning om vad jag bör skaffa...

    Kan någon klargöra vad jag behöver för utrustning för att kunna se comhem på 3st TV apparater med ett kort på ett begripligt sätt, gärna med förklaringar? Om det går vill jag gärna se HD kanaler på alla, verkar vara delade meningar om detta funkar eller inte. Eftersom jag inte har en PC övers för tillfället så verkar box varianten bäst? Måste jag skaffa en Linux låda så gör jag det. Bara jag får reda på en bra lösning.

    Tacksam för svar och hjälp, ber om ursäkt om jag missat något inlägg som täcker detta men jag lyckades inte hitta det jag frågar efter via sök funktionen.

    MvH

    E

  2. #2
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Enklaste lösningen, som tyvärr medför att du inte kan se HD-kanaler (pga. Com Hem's pairing), är att du köper tre DM800HD (luras inte av namnet HD).
    Om du köper kloner eller original är upp till dig. Mydalle.com är enligt många en bra sida att köpa kloner på.

    Sedan konfigurerar du en kortserver, eventuellt newcs, på en av boxarna och installerar mgcamd på de andra boxarna.
    Boxarna kräver nätverksanslutning till till lokala nätverk.
    Du trycker i kortet i den DM800 du har konfigurerat som kortserver och vips så har du bild på alla TV-apparater!

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Enklaste lösningen, som tyvärr medför att du inte kan se HD-kanaler (pga. Com Hem's pairing), är att du köper tre DM800HD (luras inte av namnet HD).
    Om du köper kloner eller original är upp till dig. Mydalle.com är enligt många en bra sida att köpa kloner på.

    Sedan konfigurerar du en kortserver, eventuellt newcs, på en av boxarna och installerar mgcamd på de andra boxarna.
    Boxarna kräver nätverksanslutning till till lokala nätverk.
    Du trycker i kortet i den DM800 du har konfigurerat som kortserver och vips så har du bild på alla TV-apparater!
    Hej,

    Tack för svaret, ett par frågor. Detta med comhems pairing vad innebär det?
    DM800HD menar du då Dreambox 800HD? finns olika versioner på denna modell spelar det någon roll?

    Tack igen
    E

  4. #4
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Comhems pairing innebär att du måste använda en box som de levererar för att HD kanalerna ska fungera (Viasat gör samma på satellit)
    Därav fungerar endast SD kanalerna i Comhems nät om du använder en drembox.

    DM800HD är Dreambox ja, den senaste orginalboxen heter DM800HD SE som är en uppdaterad variant av DM800HD.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2010
    Inlägg
    103
    Tackad
    6 gånger
    Dock fungerar ju SVT1 HD och SVT2 HD med Dreambox, då de ej är pairade. Någon får verifiera så att detta är rätt.

  6. #6
    Seniormedlem ginowares avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Inlägg
    321
    Tackad
    10 gånger
    Japp SVT1 och 2 HD funkar

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss