Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Dm 800 hd clone

  1. #1

    Dm 800 hd clone

    Precis fått min nya clone och allt fungerar utmärkt utom att jag inte får in några viasatkanaler. Fick boxen preppad av ett proffs och han fick inte heller in några viasatkanaler men eftersom han provade med två olika images och ingen fungerade trodde han att det var något strul med hans parabol.

    Det är inget strul med parabolen eftersom det enda jag gjort är att tagit bort min dm 500 och ersatt med den nya dm 800

    Frågan är nu om det är boxen som det är tjall på eller om vi har förbisett något. Alla tips är välkomna.

    Nabilosoft Black Hole V 0.12
    Enigma: D2009.10.06.09.37.50-Oct 17 2009
    Image: dev-2009-10-09
    Senast redigerad av danols22 den 2010-12-23 klockan 18:45.

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Tunern är väck. Byt den så ska du se att det funkar.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Kan jag ta den som sitter i dm 500:an och slänga in i 800:an och hur svårt är det att byta?

  4. #4
    Medlem Gocke1s avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Inlägg
    38
    Tackad
    1 gånger
    Nej det går ej.

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Du får beskriva felet lite mer om vi ska kunna gissa vad det är.
    Får du inte in några Viasat-kanaler vid en kanalsökning? Eller menar du att du får svart bild på Viasat-kanalerna?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #6
    Den hittar inga kanaler när jag söker på Astra/Sirius. Men när jag fick boxen så fanns t.ex. Viasat Hockey i kanallistan men efter min kanalsökning så försvann dom helt. Mina CD kanaler fungerade klockrent direkt och även efter en fullständig kanalsökning. Så det har inte hänt något med dom efter jag sökt om kanalerna.

    När jag går in och tittar på transpondrarna så har jag bra kontakt med båda satelliterna, ingen skillnad Astra kontra Thor.

    Vet inte hur jag ska beskriva problemet mer, nedslående om tunern är väck utan att ens ha använt boxen.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    Kolla upp inställningarna i din diseqc-switch. Om du har vias@t i disecq- port 2, så kan det vara problem med just den. Pröva att koppla dig förbi switchen och ladda ner alla via-kanalerna. Ställ in endast 1 sat. i dina inställningar, för att lokalisera felet.
    Lycka till.

  8. #8
    Bytte så att Viasat låg på port A istället för B men ingen skillnad. Bytte sedan till 1 sat och sökte Viasat på den men inga kanaler funna. Vet ej hur man kopplar förbi switchen så det har jag inte testat.

    Thor fungerar hur bra som helst på både port A och port B i disecq.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    84
    Tackad
    2 gånger
    precis samma fel du har hade jag med en dm800clone jag har. Bytte tuner i den sen fungerade allt igen. tuner finns att beställa från lite olika ställen. sök på google

  10. #10
    koppla direkt till sirius huvud å se om du kan få kanalerna om så är köp en hi tuning disecq switch fungerar bättre o montera den
    inomhus .

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss