Sidan 5 av 7 FörstaFörsta ... 34567 SistaSista
Resultat 41 till 50 av 63

Ämne: Artikel: Streama Live-TV till Mobilen

  1. #41
    Har fixat det mesta nu, kan byta kanaler i webbläsaren med rätt länk. Finns det något sätt man kan kolla upp vilken zappstream port man använder? Är det samma som står i VLC efter dreamboxen ip?

  2. #42
    Medlem Dahlas avatar
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    108
    Tackad
    2 gånger
    Ledsen att jag dröjer med loggorna. Har själv inte fått igång min stream än. Ska göra ett gott försök att ladda upp snart.

  3. #43
    Medlem Dahlas avatar
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    108
    Tackad
    2 gånger
    Är det NÅGON som fått ordning på det här med PLi? Verkar som att alla som har problem kör med just den imagen.

  4. #44
    Medlem Dahlas avatar
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    108
    Tackad
    2 gånger
    Fel av mig i förra posten... Jag får ordning på det med PLi, men bara via PC. När jag försöker köra det via min Mac Mini så skiter det sig.
    Någon som vet vad som behöver ändras i macen för att det ska funka? Jag har följt guiden. Får unexpected error i ipaden.

    Edit:

    Sådär! Nu har jag löst det!
    Jag hade fel rättigheter satta på ffmpeg.
    För att sätta execute-rättigheter på filen i mac, gör såhär:

    Öppna finder. Gå in till filen "ffmpeg". Den vet ni hur man hittar, utifrån guiden.
    Öppna Terminal (under systemverktyg). I terminal, skriv chmod a+x och dra sedan ffmpeg från finder till terminal och tryck enter.
    Senast redigerad av Dahla den 2011-09-07 klockan 20:39.

  5. #45
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    För dem som kör Linux som server så knölade jag runt lite... Visst tog det lite tid att få till det i Wintendo...Men innan jag hittade hur det skulle fungera i Linux..Phoo säger jag bara ;-)
    Liten snabb guide Börja med att installera några deps som ffmpeg och AirVideoServer använder sig av.
    • Java (Oracles jre/java paket)
    • x264
    • lame
    • faac
    • faad2

    ffmpeg kommer få problem att hitta rätt till libfaad.so.0, detta löser vi genom att skapa en symlänk till rätt lib. kommandot ser ut som följande:
    Kod:
    root@eeeboxsrv:/usr/lib# ln -s libfaad.so libfaad.so.0
    Ladda sedan ned den patchade ffmpeg binären som jockyw2001 patchat. Finns att ladda ned här.

    Har även lagt upp dessa i forumets filarkiv. Där finner du även Modpack för Windows (För att kunna skapa kanal "thumbnails".) och patchad ffmpeg för Windows och Mac. Lägg den patchade ffmpeg i /usr/bin.

    Se till att det finns kör rättigheter på ffmpeg binären.

    Ladda ned Alpha4 AirVideoServer jar filen från "InMethod":

    Kod:
     root@eeeboxsrv:/home/AirVid# wget http://inmethod.com/air-video/download/linux/alpha4/AirVideoServerLinux.jar
    (OBS: Den patchade ffmpeg fungerar inte med alpha5 eller alpha6 versionen av AirVideoServer för Linux). Lägg channels.ini filen i samma mapp som AirVideoServer.jar filen.
    Skapa en fil som du döper till test.properties med hälp av din favorit text editor så som vi eller nano:

    Kod:
    root@eeeboxsrv:/home/AirVid# nano test.properties
    Så här ser min test.properties fil ut:

    Kod:
    path.ffmpeg = /usr/bin/ffmpeg
    path.mp4creator = /usr/bin/mp4creator
    path.faac = /usr/bin/faac
    password = 
    subtitles.encoding = windows-1250
    subtitles.font = Verdana
    folders = Movies:/mnt/hd
    Om du skapat dina "thumbnails" för alla kanaler som milox beskrivigt i denna guide så lägger du dem i /mnt/hd.
    channels.ini filen ska dock ligga i mappen /home/AirVid.
    Om du nu gott i genom dessa steg så ska det bara vara att starta serven genom att skriva:

    Kod:
    root@eeeboxsrv:/home/AirVid# java -jar ./AirVideoServerLinux.jar test.properties
    Nu ska det börja rulla massa text på skärmen som visar vad som händer.

    Kod:
    DEBUG: SnapshotCache: Initializing Thumbnail Cache; Java Version: 1.6.0_27
    DEBUG: SnapshotCache: Loaded existing Snapshot Index BTree with with 2 items.2011-09-08 14:42:08.457::INFO:  Logging to STDERR via org.mortbay.log.StdErrLog
    2011-09-08 14:42:08.550::INFO:  jetty-6.1.x
    2011-09-08 14:42:08.658::INFO:  Started SocketConnector@0.0.0.0:45631
    DEBUG: PortMapperAction: Scheduling task PortMapperAction$2 (25199001)
    Så nu har jag bidragit lite till denna fina guide med ;-) Lycka till. /Minime
    Senast redigerad av Minime den 2011-09-20 klockan 13:06.

  6. #46
    för er som inte kan streama kanalerna på eran PC, rekomenderar att ni installerar senaste full pack codecerna --> exempel: CCCP (Combined-Community-Codec-Pack)

  7. #47
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Citat Ursprungligen postat av koprivaqi Visa inlägg
    för er som inte kan streama kanalerna på eran PC, rekomenderar att ni installerar senaste full pack codecerna --> exempel: CCCP (Combined-Community-Codec-Pack)
    Är det inte bättre att installera VLC, som redan har fullt stöd för det flesta istället för dessa codec-packs, som oftast skapar konflikter och messa annat elände?
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  8. #48
    hejjag tänkte göra ett försök att streama kanalerna på iPhone, Air Video har jag använt nu ett tag så jag är ganska haj på det men är desvärre dålig på DreamBox... Jag sitter fast just med det som man kallar *PLi* och att få fram det information som krävs ex. *Service Reference* eller *Zappstream porten*, kan jag i alla fall få fram det *infot på något annat sätt till exempel med DreamBoxEdit??

  9. #49
    Citat Ursprungligen postat av Minime Visa inlägg
    Är det inte bättre att installera VLC, som redan har fullt stöd för det flesta istället för dessa codec-packs, som oftast skapar konflikter och messa annat elände?
    Jag har ALDRIG haft några problem med CCCP codecen, och det är bara ett program som man får instellara och det funkar sedan med alla *spelare* som man har på datorn enkelt och bekvämt

  10. #50
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Citat Ursprungligen postat av koprivaqi Visa inlägg
    hejjag tänkte göra ett försök att streama kanalerna på iPhone, Air Video har jag använt nu ett tag så jag är ganska haj på det men är desvärre dålig på DreamBox... Jag sitter fast just med det som man kallar *PLi* och att få fram det information som krävs ex. *Service Reference* eller *Zappstream porten*, kan jag i alla fall få fram det *infot på något annat sätt till exempel med DreamBoxEdit??
    Finns en fullständig lista att ladda hem här:
    http://www.comhit.net/showthread.php...l=1#post160911

    Citat Ursprungligen postat av koprivaqi Visa inlägg
    Jag har ALDRIG haft några problem med CCCP codecen, och det är bara ett program som man får instellara och det funkar sedan med alla *spelare* som man har på datorn enkelt och bekvämt
    Smaken är som baken...
    Själv kan jag bara tala om mina erfarenheter vad gäller dessa Codec-paks...och där av varför jag hellre rekomenderar VLC.
    Och när jag talar om min erfarenhet så är det inte som hemma fixare eller hobby verksamhet...
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss