Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Comhem MGCamD o NewCS config filer för lokalt kort plus några mindre fårgor

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    10

    Red face Comhem MGCamD o NewCS config filer för lokalt kort plus några mindre fårgor

    Hej alla ComHit

    Mitt första inlägg på detta forum nu då.

    Jag är rätt så newbie på detta med Dreambox men jobbar med Linux/windows servers mm dagligen så jag fick för mig att detta skulle passa mig väl i smaken. Så nu skaj ag få i hop min DM800 HD och funka med mitt riktiga Comhem kort som jag har i min vanliga Sagem (fasen vad den är boooring).

    Det hade nog inte varit några problem att lösa detta för någon vecka sedan men nu när man inte får hem Cams och configs lika lätt längre så vet jag inte hur jag ska bete mig.

    Jag har en färsk installerad DM 800HD (ingen klon) med senaste Enigma2 och Gemini.
    Lagt in MGCamD samt NewCS vilket jag har fattat ska vara det som gäller för att avkoda Comhems utbud?

    MGCamD och NewCS har jag installerat på följande sätt: Plockat hem .tar (BIN) filerna och kört installa via filemanagern i BP. Där efter startat om boxen. Så är allt lugnt men dessa jäkla configfilerna.

    Då jag nu vill köra med mitt egna Comhem kort så måste jag ställa config-filerna för detta med jag vet inte hur dessa ska se ut eller hur d funkar.

    Skulle vara toppen om någon ville hjäla mig att bena ur detta, tror det är fler än jag som an behöva detta nu när det blir lite mer komplicerat att installera när "Cammarna försvann"

    Ha de gott här ute så hörs vi!
    //MrMisco

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Default brukar vara att config-filerna är gjorda just för att köra ett eget kort lokalt i boxen. Har du maximal tur så ska det bara vara att stoppa in kortet så ska du få bild.
    Annrs får du posta din newcs.xml och din newcamd.list här så ska vi se vad som behöver göras.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    10
    Oj då hade jag en jäkla otur då.. eller är något annat knas för om jag går in under /etc/ så borde jag väll hitta newcs.xml och newcamd.xml där?
    Dessa existerar inte på boxen vad jag kan se. Snackar pinsamt värre detta.

  4. #4
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    10
    NewCS ligger under /usr/bin/newcs_1.67 efter installationen

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Konfigfilerna i /var/keys (/usr/keys)
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #6
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    10
    Tack Matkoh dock är /usr/keys tomt

    om jag plockar hem newcs packetet här ifrån filaren och kollar i det så finns det olika configar (4st) misstänker attt jag inte ska nyttja Windows är det Phoenix jag ska köra med?

  7. #7
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    10
    Ska nog vara sci till och med

  8. #8
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Om du tar config-filerna direkt ur paketet här i filarean så är det newcs.xml.sci du skall använda på en Dreambox. Döp om den till bara newcs.xml. Jag vet inte var den skall ligga på en DM800? På DM500 ligger den i /var/tuxbox/config/.

    Sedan gör du en newcamd.list som passar till den:
    Kod:
    CWS_KEEPALIVE = 300
    CWS = 127.0.0.1 15050 dummy dummy 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14
    newcamd.list skall ligga i /var/keys.
    Prova sedan att starta newcs och mgcamd från prompten och se vad du får för meddelanden.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #9
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    10
    Tack som attan Atomized! Ska testa detta när jag får möjlighet. Körde iväg för en stund sedan och kan inte komma åt den förens om några dagar. Lovar att återkomma med vad som händer.

    tack än en gång!

    //MrMisco

  10. #10
    Funkade det? Har också haft problem, har samma box o tele2, ska vara samma som comhem. Första gången använde ja den senaste icvs filen från gemini och installera mgcamd o newcs, tar filer båda. Sen ftpa jag in configfilerna o då funka alla kanaler direkt efter omstart. Sen ville jag byta till gemini 5.1 o använde samma mcgamd o newcs o configfiler o då funka de såklart inte. Installera sedan om icvs imagen o testa samma igen (de som funka från början) och så funka de såklart inte. Nu sitter jag o fattar ingenting.. Är ganska dålig på detta men är de någon som har en lätt lösning? Ska ja in o ändra i configfilen tro? Hur kan de funka sen helt plötsligt inte funka..

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss