Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Dm800 - Display sitter snett - Någon som fixat?

  1. #1

    Dm800 - Display sitter snett - Någon som fixat?

    Har två st Dm800S kloner
    Båda fungerar helt okey, men på den ena av dem har kinesen lyckas montera displayen lite snett. Detta upplever jag oerhört frustrerande. Tycker mig ha läst något om detta tidigare. Är det någon som vet om det är lätt att "vinkla" tillbaka den? Räcker det att öppna locket för att komma åt den?, eller måste fronten bort? Någon särskilld aktsamhet isf?
    Minns att det var ohyggligt trång när jag monterade hdd i den ena...

  2. #2
    Plockade av skalet och fronten och tvingade upp displaykortet en aning. Det blev mycket bättre men ändå inte perfekt. Verkar som om det är själva displayen som sitter snett på kortet och nästa modd får väl bli att lossa kortet helt och kanske limma fast det lite snett, så det hela ser rakt och prydligt ut från framsidan.

  3. #3
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Jag fick hem två kloner idag med samma problem, min led-display sitter fast med dubbelhäftande tejp på kretskortet så det var bara att lirka loss och sätta rätt, finns t.o.m markering på kretskortet som visar vart det ska sitta, tog 2 minuter
    Multitasking means screwing up several things at once.


  4. #4
    Å, det var som tusan! Då måste jag öppna min igen och kika!

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2008
    Inlägg
    129
    Tackad
    5 gånger
    Vissa displayer är limmade direkt på kortet och vissa är satta med "klisterkuddar" för att få displyen närmre panelen.

    Var försiktiga det är lätt att ta sönder den....bandkabeln är ganska skör i infästningen på kretskortet
    DSC02994.JPG

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss