Sidan 22 av 46 FörstaFörsta ... 12202122232432 ... SistaSista
Resultat 211 till 220 av 455

Ämne: Artikel: PC och OSCam CardServer

  1. #211
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag tror att du är snubblande nära att lyckas. Det handlar om att få boxen att välja mgcamd som cam istället för cccam när du provar mot oscam-servern.
    Eftersom jag inte har din box och aldrig sett din image kan jag inte ge mer exakta anvisningar än jag redan försökt.

    Vad gäller CCcam.cfg så är jag som sagt ingen cccam-expert men efter vad jag läst så kan den ev. ligga i /etc på Enigma2 boxar.

    Med detta anser jag mig ha uttömt mina resurser att försöka hjälpa till i detta fallet.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #212
    tips på en bättre image där ev mgcamd endast är installerad eller alt att det e ENKLARE menyer?

  3. #213
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    469
    Tackad
    28 gånger
    Använd OpenPLI, den enda image som är helt open source och dessutom har fungerande textning samt enkelt att installera softcam. Det finns ingen anledning att köra något annat.

  4. #214
    okej, tyvärr sitter jag fast på denna image nu, "waiting for acknowledge" står det bara testat alla dreamup från 1.330 till den senaste, alla hänger sig, och kommer inte fram så jag kan flasha genom nätverket heller längre. Återstår bara att köpa nollmodemskabel och testa det.Men det har ju inget med den här tråden att göra :/

  5. #215
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Du ska använda dig av sunray dreamup eftersom du har en sim2.10 låda. Hittas på www.dreamoem.com

    Sent from my HTC Sensation XL with Beats Audio X315e using Tapatalk
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  6. #216
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Jag tror att du är snubblande nära att lyckas. Det handlar om att få boxen att välja mgcamd som cam istället för cccam när du provar mot oscam-servern.
    Eftersom jag inte har din box och aldrig sett din image kan jag inte ge mer exakta anvisningar än jag redan försökt.

    Vad gäller CCcam.cfg så är jag som sagt ingen cccam-expert men efter vad jag läst så kan den ev. ligga i /etc på Enigma2 boxar.

    Med detta anser jag mig ha uttömt mina resurser att försöka hjälpa till i detta fallet.
    Gör ett nytt desperat försök...
    Kör nu OpenPli 2.1

    Laddat ner mgcamd genom boxens menyer, (fick lägga till newcamd.list eftersom det inte fanns i /usr/keys ??)
    editerat /usr/keys/newcamd.list
    men hittade även etc/tuxbox/config/newcamd.list editerade den också med var det rätt?

    Hittar INTE på något ställe där du kan välja mgcamd som "default" i OpenPli heller men mgcamd startar när du startar om boxen när jag väl valt den ändå...

    Fortfarande funkar inte ett skit
    Har gått igenom lösen, hexnycklar och ip nummer mer än 10ggr och det stämmer

    Nu, med OpenPli, får jag följande när jag i telnet skriver:
    cat /tmp/mgs*
    Kod:
    root@dm500hd:~#   cat /tmp/mgs*                                                
    tuxbox mgcamd v1.35a by mixvt (compiled Jan 26 2010 15:59:20), Sat Jan 28 11:40
    56 2012                                                                        
    mg uptime 00d 00h 00m 11s, service changes: 0, ecm processed: 0, lost cw warnin
    s: 0                                                                           
                   
                                                                            
                                                                                   
    Newcamd:                                                                       
            Host/port               Recon.  Emm out Ecm out Cw in   Avg. ecm time  
    192.168.1.83     :10001 0       0       0       0       0                      
                                                                                   
                                                                                   
    Box: uptime = 3971s, CPU load: 1 min 5056 / 5 min 3936 / 15 min 320            
    RAM in bytes: total 140787712 / free 25952256 / shared 0 / buffers = 0         
    mgcamd: total memory allocated by malloc, in bytes: 135168 (132kb), chunks 3000

  7. #217
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Nu har jag som sagt inte din box, men det borde vara i denna menyn:

    http://openpli.org/wiki/E2SoftCam

    Se till att det står "mgcamd..." längst till höger på Softcam raden.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #218
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Nu har jag som sagt inte din box, men det borde vara i denna menyn:

    http://openpli.org/wiki/E2SoftCam

    Se till att det står "mgcamd..." längst till höger på Softcam raden.
    jo det e ju exakt det jag menar, och menade förut också, man väljer att köra mgcamd och så är det den som är igång även när man startar om...

    inte direkt något ställe man just väljer att den ska vara default på nått annat sätt..?

    Har gjort "ALLT" om och om igen, testat med windows, testat med 3olika linux
    hade säkert gjort fel i början men är nu hyffsat säker på att allt är editerat som det ska, är HELT säker på att lösen, ip och hex nr är helt rätt...
    fortfarande loggar inte boxen in på servern

    Bör vara nått annat fel än rent programerings aktiga!
    Kan det vara hårdvaru fel?
    ska testa att köra in en ny server på en annan burk med Windows!

    Kan jag inte gjort några anndra misstag?
    nått med nätverket, portar som inte e öppna, servern's ip är väl samma som burken den ligger på?

  9. #219
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Ja, jag börjar få slut på idéer om vad det kan vara. När du skriver:
    cat /tmp/mgs*

    så är det egentligen två filer som visas. Det finns i /tmp mappen filerna mgshare.info och mgstat.info. Jag har gjort det lätt för mig genom att hitta på kommandot "cat /tmp/mgs*" som visar båda två. Du kan prova att visa dem en och en genom att skriva:
    cat /tmp/mgshare.info
    cat /tmp/mgstat.info

    Jag tycker nämligen i dina utskrifter att outputen från mgshare.info inte syns. På mina boxar blir den så här:
    Kod:
    root@dm500 ~ # cat /tmp/mgshare.info
    newcamd route 090F:user1:192.168.1.12:10001:cardserver EMM OFF online
    newcamd route 0B00:user1:192.168.1.12:10002:cardserver EMM OFF online
    D.v.s. man ser tydligt vilken server boxen vill gå emot och ifall den är online eller inte. Detta syns av någon anledning inte i dina utskrifter. Varför vet jag inte?
    Det är det enda lilla jag kan se i dina utskrifter som inte verkar stämma riktigt. Annars verkar allt riktigt som du skriver.

    Prova för skojs skull en gång att skriva:
    cat /tmp/mgshare.info
    för att se om det verkligen inte står något i den filen. Jag har aldrig varit med om att den varit tom när mgcamd är igång.

    Annars har jag som sagt ingen idé om vad problemet kan vara...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  10. #220
    skriver jag in: cat /tmp/mgshare.info

    Händer ingen ting...!?
    Senast redigerad av draksurf den 2012-01-28 klockan 13:45.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss