Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: Har lagt in cam, men ändå ingen bild ...

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger

    Har lagt in cam, men ändå ingen bild ...

    La först in olika cams i min DM7020, då i form av .tar filer om jag minns rätt? Installerade dom, reboot och i med CD-kortet och kan se C+-paketet med den boxen.

    Med DM500S kunde jag inte lägga in hela .tar filer utan jag fick med hjälp FlashFXP överföra de enskilda filerna till /var/bin resp. /var/keys. La in några olika cams, bl a CCcam 2.2.1 och mgcamd 1.35, ett par config-filer. Kunde sedan installera dom under addons.

    När jag startar upp boxen kommer det som vanligt upp att den installerar cam, t ex Cam 2.2.1, – men jag får ingen bild ... Har testat med att sedan, genom Restart cam, byta mellan de cam jag lagt in i boxen, varje gång gjort reboot och ur och i med kortet igen. Men inget tycks hjälpa.

    Någon av er som kan ha någon ide om vad jag kan ha missat vid inläggningen av camKan jag t ex missat att lägga in någon fil. Den typen av fadäser man inte inte kan uppstå när man lägger in en fil som i sig innehåller ett helt filpaket, typ .tar. Imagen är Gemini 3.60.
    Senast redigerad av Hexantrop den 2011-03-16 klockan 12:31.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss