Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: DM600 + Newenigma 2.8.1 förskjutning av ljud.

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    May 2009
    Inlägg
    23
    Tackad
    1 gånger

    DM600 + Newenigma 2.8.1 förskjutning av ljud.

    Hej,

    Jag kör en DM600 med Newenigma 2.8.1 och den fungerade "out-of-the-box" när jag satte in Viasatkortet och det blir bild på alla kanaler. Däremot har jag en förskjutning i ljud både fram och bak på olika kanaler. Ställer jag in den korrekt på en kanal är den urfas på en annan.

    Någon som haft liknande problem eller kan ge tips?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Är det E1 el E2 på den där. På dm500 och då E1 finns ett val under expertinställningarna som heter "aktivera snabbzap" är den ibockad så får man oftast kass ljudsync.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  3. #3
    Färsking
    Reg.datum
    May 2009
    Inlägg
    23
    Tackad
    1 gånger
    Hej,

    Hittar ingen sådan inställning men kör E2. Så kanske inte aktuellt... Eller någon annan som vet?

  4. #4
    Har samma problem. Dock bara på Canal +. Kan iof ha uppkommit på nån annan kanal ibland oxå. Mitt ljud är aldrig före, bara efter (tror jag).
    Jag kör också Newnigma 2 på en DM600-T.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss