Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Behov av snabbhjälp DM 800C

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    70
    Tackad
    1 gånger

    Behov av snabbhjälp DM 800C

    Jag undrar vad det är för kabel jag behöver för att ansluta dreamboxen till comhem.

    Om man kollar på bilden som har jag har tagit, så ser man att det finns två portar. En in- & outport. Inporten stämmer inte alls överens med den vanliga antennkabeln som jag har idag. Vilken kabel ska jag köpa? eller hur ska jag lösa detta?
    dvb-c.jpg
    Senast redigerad av deep007 den 2011-06-09 klockan 13:48.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Du skall skaffa en kabel med en F-kontakt i ena änden och RÄTT ände av antennkabeln i andra änden.

    Välsorterade radiohandlare har antingen en övergång antenn-kontakt till F-kontakt eller säljer F-kontakt, kabel och antennkontakt så att du kan pyssla ihop rätt kabel själv. Det är inte särskilt svårt och det finns många guider på nätet om hur en f-kontakt ansluts på rätt sätt.

    FUNDERSAM: En F-anslutning finns mestadels på mottagare med tuner för mottagning av DVB-S (satellit) och inte DVB-C (kabel; "ComHem"). Du ÄR säker på att det sitter en kabeltuner i mottagaren?

  3. #3
    Medlem Bozzes avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    93
    Tackad
    4 gånger
    Hej!
    En sådan här kontakt ska du skaffa
    http://www.kjell.com/content/templat...0000,651500000
    mvh
    Bozze30420.jpg

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Eftersom det är en klonbox på bilden är det en f-anslutning på inkommande. Om du köpt boxen ny borde adaptern ligga i kartongen. Har du köpt den begagnad så borde förra ägaren ha adaptern. Annars finns det att köpa bl.a. som Bozze säger på kjell.com. Själv har jag gjort en egen kabel med f-kontakt i ena änden och en antennkontakt i andra änden.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  5. #5
    En clonebox typ C innehåller normalt en sådan adapter.
    Jag har aldrig sett en clonebox som levererats utan sådan adapter.

    Jag använder endast cloner och rekomenderar sådana till mina bekanta och det med gott samvete.
    Fast det endast med tanke på clonens funktion.
    Kinesisk DM500c kallad BB500c.:headbang:
    Kinesisk Clone av DM500S kallad DM500Si.
    Kinesisk Clone av DM800C med propeller i sig.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss