Hej.
Jag håller på och hjälper svärföräldrarna med en DM500c som strular. När jag började felsöka så var den helt okontaktbar, bara gröna dioden som tändes vid strömsättning.
Efter många misslyckade försök att flasha med DreamUp som resulterade i "Aborted by user", så lyckades jag till slut att flasha med PLi och den verkade fungera igen.
Men jag märkte snart att den hade väldigt sporadisk, ibland obefintlig, kontakt med nätverket.
De har använt en Vonet-brygga som har haft ganska dålig kontakt med routern, ibland har de vart tvungna att ha dörren till det rummet öppen för att den ska kunna få kontakt med routern.
Nu får jag ingen kontakt alls med routern, vare sig med bryggan eller trådbundet. Med och utan DHCP samma resultat.
Av de tre små dioderna under locket på boxen som lyser och blinkar på den fungerande DM500C, så blinkar en av de ganska sällan de andra är släckta.

Är det möjligt att en Vonet-brygga som bara har kontakt till och från med routern kan orsaka detta problem?

Vad göra åt problemet? Har sett en tråd om att värma C65 med en hårfön eller liknande. Några andra tips?