Sidan 9 av 13 FörstaFörsta ... 7891011 ... SistaSista
Resultat 81 till 90 av 124

Ämne: Openbox S10

  1. #81

    köpa ny openbox s10

    Hej på er,
    jag är ny på detta så ha överseende med mina "dumma" kommentarer.
    Min polare har en dreambox som fungerar bra tycker han men sen hörde jag talas om att det fanns ngt som hette openbox s10 och det skulle vara samma ungefär, stämmer det?
    jag undrar också om man behöver ngt speciellt mer än ett comhemuttag i lägenheten?
    Är det HD kvalitet i boxen?
    Får man in både Viasat och Canal+
    Hoppas ngn kan svara på mina frågor och om det är ett bra köp.
    / stefgla

  2. #82
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Man kan inte riktigt jämföra Dreambox och Openbox. Dreamboxen har mycket mer funktionalitet och mer utvecklad mjukvara. Openboxen är en mycket billig HD-mottagare som ger bra bild men saknar en hel del finesser i mjukvaran.

    Vad jag vet så finns det nog ingen Openbox för ComHem, jag har bara sett satellit-modeller. Du kan ta emot både Canal Digital och Viasat från parabol. HD-kvalitet blir det på bilden om du har Canal Digital. Viasat HD fungerar bara i deras egna boxar.

    Openbox är ett bra köp som billig "andra-box" i t.ex. sovrummet. Jag skulle inte vilja ha den som "huvud-box" i vardagsrummet då är mjukvaran lite för primitiv. Man saknar EPG t.ex.
    Senast redigerad av atomized den 2011-12-20 klockan 17:13.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #83
    Tack för hjälpen.
    Har du ngt bra tips på dreambox isf att köpa och var samt pris.
    JAg vill gärna ha HD samt inspelningmöjligheter

  4. #84
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag kör inte Dreambox själv så jag är inte riktigt rätt man att fråga om Dreambox. Men de modeller som gäller nu är väl DM800HD och DM500HD. Som original kostar de nog från drygt 3000:- och uppåt. Kloner kan man få från c:a 1500:- och uppåt.

    Det finns många trådar i forumet om Dreambox och kloner och inköpsställen. Är du intresserad av kloner så läs den långa tråden om "Kinesiska Dreambox", där diskuteras mycket om kloner och inköpsställen.

    Annars ställ en fråga i Dreambox-avdelningen om du har fler frågor om Dreambox. I denna tråden vill jag helst bara ha diskussioner om Openbox S10.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #85
    Hejsan, får ni Openboxen att köra AU mot NewcamD server, eller använder ni någon annan typ av server för att det ska fungera?? Jag får inte den att uppdatera sig efter att Canal Digital ändrat koder :/

  6. #86
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    195
    Tackad
    3 gånger
    Har funderat lite ang signal styrka och kvalite, då jag tittar i menyn på min openbox


    Har bild på alla kanaler, men tex på svt har jag 87% styrka och 85% kvalite på resten ligger jag på 86% styrka 77% kvalite, räcker det eller ska jag justera in för styrka och kvalite över 90? blir något ännu bättre av det?

  7. #87
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Så länge bild och ljud är bra och det inte är några frysningar eller pixelleringar i bilden behöver man inte bekymra sig för mycket om de där siffrorna. Det är inte några särskilt exakta värden som presenteras i boxen och kan skilja en hel del mellan olika boxar.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #88
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    Fick min openbox S10 HD ifrån Mydalle idag (tog exakt 11 dagar att få hit ifrån Kina och fick min "jul"-present i tid), och den är uppe o kör nu. Kanonbild, editerade en newcamd.list fil (precis som atomized gjorde, tack för den), och placerade denna via USB i boxen. Jag har inte editerat mjukvaran, utan kör precis som den kom. Inget att anmärka mer än det som sagt, kanallistorna är ett elände, men när det är gjort så är det bra ! Inga frysningar överhuvudtaget. Lycka till alla andra.
    Ha en God jul och ett gott nytt år, med eller utan HD !

  9. #89
    Kanallistorna löser du skitenkelt med SeteditHD100.. det är ju ett större problem med att den inte kan uppdatera koderna från servern iaf. inte son jag kan se...

  10. #90
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det är mycket möjligt att newcamd-klienten i Openbox S10 inte kan skicka EMM till servern. Det finns ju inga inställningar där man kan ställa in det. Jag har inte provat den funktionaliteten eftersom jag inte har den som huvudbox.
    Normalt sett är det något man ställer in i mg_cfg, men eftersom denna boxen inte kör en ren mgcamd utan nåt proprietärt så finns det ingen mg_cfg att pilla i...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss