Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: HJÄLP... Hur funkar det med breambox?

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2

    Question HJÄLP... Hur funkar det med breambox?

    Hej,

    Jag har precis flyttat och fickj höra att man kan få bra med tv genom att ha dreambox och en bra internetuppkoppling. Men hur funkar det? Jag är verkligen helt grön i allt detta men skulle uppskatta om det fanns någon som ville förklara hur jag ska göra.

    Tja!

  2. #2
    razorx
    Gäst
    En dreambox är bara en mottagare för satelit/kabel/terrest, "bra med tv" Beror helt på vad för abbonemang du har i boxen.

  3. #3
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2
    Ja det är ju just detta... Jag har ju verkligen ingen aning och skäms lite för att jag inte vet ett endaste dugg om detta. Vad för abonemang behövs? Jag har hört att det skulle gå att få in massa kanaler utöver de vanliga.

  4. #4
    Donator
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    105
    Tackad
    10 gånger
    Du har nog missat poängen lite. Du får in de kanaler du väljer att betala för. Finns ingen "gratis" tv utan du får köpa ett abonnemang precis som förut.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Alltså. Över satellit finns det (helt lagligt) inga fria kanaler från de nordiska länderna.
    Övriga länder i Europa och de närmaste utanför Europa har ett mycket större utbud av okrypterade kanaler. En del, som de engelska kräver en riktigt stor parabol för att ta emot dem och för en en hel del franska krävs det en speciell mottagare med inbyggdt "mjukdekrypteringssystem"

    Antar att du har hört talas om kortdelning över Internet. Det ör något som fungerar, men du kommer att bli utkastad med huvudet före om du börjar ställa frågor om det här.

    Det finns lite guider här om du sätter upp ett system för att använda hemma inom ditt hems väggar.

    Är du helt grön på DB och övriga mottagare som finns här på forumet (De kan alla i stort sett samma som DB) kommer du att ha många sömnlösa nätter och dagar framför dig.

  6. #6
    Seniormedlem hoggans avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    253
    Tackad
    8 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    Alltså. Över satellit finns det (helt lagligt) inga fria kanaler från de nordiska länderna.
    Övriga länder i Europa och de närmaste utanför Europa har ett mycket större utbud av okrypterade kanaler. En del, som de engelska kräver en riktigt stor parabol för att ta emot dem och för en en hel del franska krävs det en speciell mottagare med inbyggdt "mjukdekrypteringssystem"

    Antar att du har hört talas om kortdelning över Internet. Det ör något som fungerar, men du kommer att bli utkastad med huvudet före om du börjar ställa frågor om det här.

    Det finns lite guider här om du sätter upp ett system för att använda hemma inom ditt hems väggar.

    Är du helt grön på DB och övriga mottagare som finns här på forumet (De kan alla i stort sett samma som DB) kommer du att ha många sömnlösa nätter och dagar framför dig.
    Man kan ju få in dom där kristna kanalerna utan kort Nån nyhetskanal kan man kika på också.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    ok ok ok Du få din dagliga religiösa fix. Men de kanaler som sänds ut från de stora programleverantörerna är alla krypterade. Det enda undantaget är NRK teckenspråk.

  8. #8
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2006
    Inlägg
    12
    Tackad
    2 gånger

    Allt är gratis

    Det är någon som har pratat om röd luvan och vargen för dig. Det är inte så enkelt som att
    sticka i nätverks sladden i dreamboxen och vipps så har du alla kanaler.Läs runt på olika forum
    så kommer du att förstå vad det handlar om.Enklaste sättet att få kanalerna ring via eller canal

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss