Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Mediaportal Annoyances

  1. #1
    richard_roe
    Gäst

    Angry Mediaportal Annoyances

    Ja, som rubriken säger så handlar detta om saker som är IRRITERANDE med Mediaportal.
    Fyll på med egna "Annoyances" och kanske även lösningar ...

    • Det är förb****** irriterande att Mediaportal inte kommer ihåg sin senaste fönsterposition och storlek på Windows 7.
    • Det är förb****** irriterande att Mediaportal inte kan starta upp direkt med TV om man vill det. (Det går att lösa med en plugin som tur är)
    • Det är förb****** irriterande att Mediaportal stänger av TV-bilden och in i ett annat läge om man förändrar storleken på fönstret.
    • Det är förb****** irriterande att Mediaportal inte autogömmer verktygslisten i överkanten om man råkat få fram den av misstag.
    • Det är förb****** irriterande att jag ännu inte listat ut hur man växlar tillbaka från mini-tv mode till normal-mode.

    Nu ska jag försöka läsa manualen !!! KAnske jag lär mig något. Trots ovanstående så är Mediaportal en omfattande och bra programvara med potential. Det var skönt att få skriva om det som irriterar mig ang Mediaportal.

  2. #2
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Jag känner inte igen något av dessa problem.
    Kör dock MP1.1.3 på Vista än så länge..
    Vilken version kör du?
    Storlek på fönstret, kör du inte i helskärmsläge?

    ..sen är du ju fritt fram att ändra koden och kompilera själv :-)
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  3. #3
    richard_roe
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    Jag känner inte igen något av dessa problem.
    Kör dock MP1.1.3 på Vista än så länge..
    Vilken version kör du?
    Storlek på fönstret, kör du inte i helskärmsläge?

    ..sen är du ju fritt fram att ändra koden och kompilera själv :-)
    Hej! Näe, det är inte alltid jag kör med fullskärm, för filmer så gör jag alltid det.

    Jag kör senaste versionen som idag är 1.2.1.0 på Win 7 Ultimate.

    Ang verktygslisten i överkanten eller "Top Bar" som den heter så finns den som en plugin som man kan konfigurera lite. Om man ändrar det mesta så fungerar den faktiskt som den ska! Det upptäckte jag ikväll.

    En annan sak jag upptäckte är att man kan switcha till och från "Mini-TV" med tangenterna "Alt gr" + "Enter". Om man istället trycker "Alt" + "Enter" så togglar man fullskärmsläge.

    Skulle vara skönt att få reda på varför bilden stannar av när man byter storlek/växlar från/till fullskärmsläge.

    Egna programändringar och att kompilera själv ger jag mig inte in i, har inte tillräckligt med fritid för sådant

  4. #4
    Donator trugs avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    173
    Tackad
    6 gånger
    MediaPortal är inte utvecklat för desktop/mus-användning. Det är gjort från grunden med tanke att köras som ett mediacenter i fullskärm och med fjärrkontroll från soffan. Därav sitt 10 foot user interface och problem med fönsterläge. Däremot arbetas det på MediaPortal 2 med en ny skin-motor som ska lösa de här felen

    Coolt det där med Mini-TV. Det har jag aldrig sett någon använda tidigare

  5. #5
    richard_roe
    Gäst
    Mini-TV är faktiskt rätt coolt! Jag börjar gilla MP mer och mer faktiskt även om man kan tro annat av mitt inlägg. Fullskärm är inte min grej, bortsett från när jag ser på film. Tror på MP och att de kommer att lösa problemen som jag har kvar.

Liknande ämnen

  1. MediaPortal?
    Av MatsOmaniac i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-07-30, 15:46
  2. mediaportal ?
    Av eddy79 i forum HTPC
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 17:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss