Jag har fått uppgiften att ordna ny operatör till hemmet av frugan, vi har telia digtal tv i dag med deras hd box.


Är det bästa att köpa ett parabol paket typ på kjell&co eller liknade typ Europa paketet eller räcker norden paketet därifrån?

Vill kunna ta in både viasat samt canal digital.


Eller är det bättre att ta ett starterbjudande på någon av viasat eller canal digital samt ta en enkel box bara för att få i gång allt? men då kommer jag väl inte kunna köra tex canal digital via parabolen jag får av viasat tex (dumfråga) givetvis om ajg har en dreambox tex, eller byter jag bara ut någe huvud eller något liknade på parabolen för att sedan kunna ta in canal digital tex på viasats parabol dvs om jag har en box som klarar båda operatörerna?




Jag kommer ju att börja med en enkel dreambox box för att se att allt lirar innan jag börjar med flera boxar hemma, därav att man skulle haft en enkel box från någon av operatörerna först.



Så frågan egentligen är om det är bättre att ta ett startpaket med parabol hos viasat/canal digtal eller köpa parabol paketet själv och sedan ta ett abbonemang.