Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Clark-tech o att använda båda tunerna

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2011
    Inlägg
    100
    Tackad
    4 gånger

    Clark-tech o att använda båda tunerna

    Jag är lite förvillad numera, har haft det till att funka med att spela in på 2 kanaler o titta på en tredje utan problem.
    Men så av nån anledning tog jag bort parabolkablarna för att tesat en annan mottagare, efter det är inget sig likt.

    Mina inställningar. En kabel till Astra 4,8 i tuner 1. En kabel till Thor 0,8 med motor i tuner 2. I Tunermenyn har jag satt tuner 1 som avancerad o dess inställningar till usals, sen satte jag tuner 2 som lika med tuner 1. Denna inställning funkade som jag beskrev överst, men inte längre.

    Kan tycka själv att dessa inställningar inte borde gå som det gjort, dock så tror jag att det var endast på viasat jag kunde spela in 2 kanaler o se på C+ , jag har Lnb med 2 utg men använder endast en sladd.

    Frågan är om jag måste ha 2 sladdar o en switch till varje Lnb ?
    Samt vilka inställningar i tunermenyn som ska va rätt.

    Jag kör med Egami som image.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    327
    Tackad
    38 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Donalds_Duck Visa inlägg
    Jag är lite förvillad numera, har haft det till att funka med att spela in på 2 kanaler o titta på en tredje utan problem.
    Men så av nån anledning tog jag bort parabolkablarna för att tesat en annan mottagare, efter det är inget sig likt.

    Mina inställningar. En kabel till Astra 4,8 i tuner 1. En kabel till Thor 0,8 med motor i tuner 2. I Tunermenyn har jag satt tuner 1 som avancerad o dess inställningar till usals, sen satte jag tuner 2 som lika med tuner 1. Denna inställning funkade som jag beskrev överst, men inte längre.

    Kan tycka själv att dessa inställningar inte borde gå som det gjort, dock så tror jag att det var endast på viasat jag kunde spela in 2 kanaler o se på C+ , jag har Lnb med 2 utg men använder endast en sladd.

    Frågan är om jag måste ha 2 sladdar o en switch till varje Lnb ?
    Samt vilka inställningar i tunermenyn som ska va rätt.

    Jag kör med Egami som image.
    Om du kör med direktkabel ska du ha singel i tunerconfigen.
    Men då får du viasat bara på tuner 1 och CD bara på tuner 2.

    Med 2 switschar får du både viasat och CD på tuner 1, och likadant på tuner 2.
    Med 2 switschar ska du ha enkelt konfigurationsläge och DISEcQ A/B i tunerconfigen.

    Har du två paraboler, en fast och en med motor eftersom du skrev så här.
    "En kabel till Thor 0,8 med motor i tuner 2".

    beson
    Clarke-Tech ET9000HD x 2 | Raspberry PI

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2011
    Inlägg
    100
    Tackad
    4 gånger
    Just det , en kabel med motorparabol i tuner 2 o en fast parabol i tuner 1. Som det är nu verkar bara tuner 2 arbeta, kikade på motorn när jag bytte mellan viasat o C+ o den gick fram o tillbaka.

    Det konstiga är att samma inställning funkade för en vecka sen med som jag skrev ovan.

    Men jag får väl skaffa switchar o göra ny inställning.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2011
    Inlägg
    100
    Tackad
    4 gånger
    Jaha så kikade jag lite bakom mottagaren igen o såg att jag satt en sladd fel, hade satt den som skulle va i lnb 2 i lnb out. Efter det så testade jag lite o kunde faktiskt spela in på 4 kanaler samtidigt samt titta på en fri kanal med, detta på viasat, har just nu en motorparabol i lnb 1 o en fast parabol i lnb 2.
    Inga switchar ännu men det kommer så småningom.

Liknande ämnen

  1. clark-tech som mediaspelare ??
    Av squad i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-09-16, 19:54
  2. Spela in på Clark-Tech ET9000
    Av mmmvvv i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-04, 20:55
  3. Får ej båda kortläsarna att fungera
    Av jes57s i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-10, 18:37
  4. hur är dragoncam att använda?
    Av lacrits68 i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-05-19, 07:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss