Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 25

Ämne: Servern hittar inte min nya klient …

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger

    Servern hittar inte min nya klient …

    Har för mina övriga boxar ett fungerande hemnätverk med en DM7020 som server och DM500S som klienter.
    Använder mgcamd-1.35a + newcs och allt funkar bra. (Ja, bortsett från att min 7020 numera behöver väldigt lång tid på sig att starta upp)
    Ska lägga in OScam i min DM800SE, men har haft så pass mycket strul med images och boxens tuner, att jag nu när jag väl fått den att fungera felfritt, allra först skulle vilja använda boxen som klient med Mgcamd 1.35a, lika som mina DM500S.

    Det har jag gjort är:


    1. Med TS-panel (= en nyare version av det som först hette Tunisiasat) hämtat Mgcamd 1.35a.

    2. Lagt in nedanstående rader i min server, DM7020, precis som jag gjorde för mina DM500S-boxar och dom funkar som dom ska.

    <user>

    <name>DM800_108</name>
    <password>local</password>
    <au>No</au>
    <spider>no</spider>
    <rate>0</rate>
    </user>

    3. Lagt in nedanstående newcamd.list i /var/key:


    CWS_KEEPALIVE = 300
    CWS = 192.168.1.107 34000 DM800_108 local 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14


    Detta efter att ha editerat filen i notepad så att den ser likadan ut som de newcamd.list som jag har inlagda i mina DM500S (bortsett från boxnamnet såklart) och med ftp-programmet. Där ligger den f ö med ett frågeteckien framför sig, f ö som alla andra filer i den katalogen - bortsett från ”peer.cfg”. Gjort reboot, men ingen bild.


    Frågor:

    I DM7020 finns det en funktion för restart vid byte av cam. Någon sådan funktion hittar jag inte i DM800SE? Är det den biten som fattas, eller är det frågetecknet framför newcamd.list filen i /var/key, som visar att här är det fel.
    Eller är det något annat jag missat? Vill ju gärna kunna använda boxen under tiden som rinner iväg innan jag får till det med OScam …
    Senast redigerad av Hexantrop den 2011-11-30 klockan 22:02.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    frågetecken framför låter inte bra, varför använder du inte DCC och textediterar i dreamboxen ?
    Funktioner som restart av cam, har inte med boxtyp att göra, ligger i image (softcam manager)

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Starta mgcamd från prompt så ser du i konsolen vad som är fel.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Sedan vill det till att man är petnoga när man håller på med sådant här. Mappen skall heta /var/keys och inte /var/key men det är kanske bara som du skriver fel?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    usr/keys är default på 800

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    frågetecken framför låter inte bra, varför använder du inte DCC och textediterar i dreamboxen ?
    Funktioner som restart av cam, har inte med boxtyp att göra, ligger i image (softcam manager)
    Jag använde notpad enbart för att jag gjort så tidigare och kände mig mer osäker på hur jag skulle göra editeringen i dcc. Kanske vore det bättre att lära mig använda DCC för editering. Antar att det borde vara rätt enkelt egentligen ...

    Förstår såklart inget av dessa frågetecken. Dessutom är det ju frågetecken även på andra filer än de jag lagt in ...
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmm.

    Starta mgcamd från prompt så ser du i konsolen vad som är fel.
    Gick in i DCC och skrev killall mgcamd, Fick då som svar bara upp: no process killed

    Var det något annat jag borde skrivit?
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    usr/keys är default på 800
    Jag så är det. Försökte lägga in mg_cfg och newcamd.list i /var/keys men det länkades med automatik över till /usr/keys/
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Sedan vill det till att man är petnoga när man håller på med sådant här. Mappen skall heta /var/keys och inte /var/key men det är kanske bara som du skriver fel?
    Ja atomized, nu skäms jag lite ... Skrev fel vid mina övningar med DM500S i våras. Du nämnde då om hur viktigt det var att inte en enda bokstav får bli fel, sånt som även jag borde inse ... Ja, här på forumet är det inga problem - men när det som ska matas in i boxen ... :-(
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    men om du använder dcc är det bara att i ftp läge högerklicka filen välj edit, ändra sen spara, i telnet slå en ps först så ser du om mgcamd snurrar, om inte kör cd /usr/bin sedan en ls kika om du har mgcamd där, om den finns skriv mgcamd eller som den heter och enter

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-12, 16:25
  2. boxen hittar inte min hårddisk
    Av skräddaren i forum AzBox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-01, 12:23
  3. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 19:17
  4. Hittar inga kaneler på min nya 600PVR!
    Av smurfen9e i forum Dreambox
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-08-01, 20:25
  5. [LÖST] MP hittar inte min bränare!?
    Av aoc i forum Viasat
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2003-04-19, 23:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss