Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 45

Ämne: Brittisk TV

  1. #31
    Funkar perfa med 1 meter i Karlstad :-)

  2. #32
    Typiskt, jag som håller på och flyttar och kan inte kolla läget. Och jag som hade sett fram emot detta, i nuläget vet jag inte ens om jag får söderläge. Och och och ^^

  3. #33
    Tyvärr verkar footprinten här vara som en schweizerost. En kompis som bor 15 km härifrån får inte in signalerna och hans skål är 50 cm större än min, medan en annan som bor 200 m härifrån fixar det med 80 cm.

  4. #34
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Kan mycket väl stämma tyvärr. Det är också lite svårt att ställa in 1N, som med alla satelliter, men med tålamod brukar det gå till slut.

  5. #35
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    195
    Tackad
    3 gånger
    Eftersom installatören sa att jag skulle sätta upp en parabol till eftersom det blir svårt att sidmata min nordenparbol för att ta in sky uk

    SKulle det gå att köra allting med en Toroidal t90 så slipper jag ha 2st paraboler på väggen?

  6. #36
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Det är beroende på var du bor. En väl inställd T90 skall motsvara en 90 cm parabol för varje LNB som används. (Kort sagt: Går det att ta emot ASTRA1N med en parabol mindre än eller lika med 90 cm så skall det funka med att fortfarande ha tillgång till THOR och ASTRA)

    Med en T90 kan du ockå ta emot många fler mer eller mindre intressant satelliter mellan ASTRA1N och THOR.

  7. #37
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    144
    Tackad
    2 gånger
    En T90 motsvarar inte en 90cm på varje position, i centrum så är T90 som en vanlig offset 75cm parabol som bäst och vid kanterna runt 50cm parabol.

    Effektiviten avtar snabbt på T90 redan vid 8 grader off center.

    Köp en riktig parabol istället som ger signal.

  8. #38
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2003
    Inlägg
    67
    Tackad
    6 gånger
    Använder en T90 i Göteborg och har 28.2 längst ute vid kanten, har 11dB på BBC One HD.

  9. #39
    Som tidigare sagt beror det väldigt mycket på var man är. Jag fick en lite mer detaljerad footprint en gång från dåvarande Arabsat och "utanför" footprinten såg det ut som en schweizerost. Det kunde vara bra signal på en plats och uselt bara ett par km därifrån. Man bör räkna med samma här.

  10. #40
    Flyttar till norra Halland, inte alls långt ifrån observatoriet (undrar om man kan dra kabel till deras tallrik? http://www.chalmers.se/rss/oso-en )

    Jag kommer ha fri sikt 100% och funderar bara på vilken tallrik, Triax 64cm eller Digiality 80cm. Större är la bättre? Triax vs Digiality, nån med synpunkt? (Båda är nya och i min ägo redan) Den ena blir ju att "scanna" med senare.

    3st Technisat SkyStar USB 2 HD CI. (Mediaportal TV-server)
    1st Sky signal 1100.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss