Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: DM500HD SIM210, hur stänga av fläktlarm?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    136
    Tackad
    2 gånger

    DM500HD SIM210, hur stänga av fläktlarm?

    Hej
    Har köpt 5st boxar och tre av dom har kassa fläktar och även minst en med trasig hårdvarutstyrning misstänker jag, då den är helt död. Jag kopplade om till USB 5v, men får då och då larm att "FAN not working". Hur stänger jag av detta elände som dyker upp mitt i tvtittandet?

    Sen undrar jag om någon hittat en tyst 60*15 mm fläkt som är billig och tyst, för att ersätta befintliga helt värdelösa fläktar med. 1st av 5 har inte missljud.

    I övrigt fungerar boxarna bra.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Grippen Visa inlägg
    Hej
    Har köpt 5st boxar och tre av dom har kassa fläktar och även minst en med trasig hårdvarutstyrning misstänker jag, då den är helt död. Jag kopplade om till USB 5v, men får då och då larm att "FAN not working". Hur stänger jag av detta elände som dyker upp mitt i tvtittandet?

    Sen undrar jag om någon hittat en tyst 60*15 mm fläkt som är billig och tyst, för att ersätta befintliga helt värdelösa fläktar med. 1st av 5 har inte missljud.

    I övrigt fungerar boxarna bra.
    Ursprungligen postat av Hexantrop
    Jag installerade igår DDD-dm800se-1-2-10-13-ramiMAHER i min DM800HDSE-klon. Mycket överskådliga menyer, bara ett men ack så stort problem, jag hittar inte hur man skapar favoritlistor. Vanligen mycket enkelt i andra image jag använt och borde det väl vara i den här också – om man bara visste hur? :-(
    Kom på till slut hur jag skulle lägga in favoriter. Både inläggning och redigering visade sig mycket enkel - när jag väl kommit på att man inte gjorde det i expertmenyn som brukligt är, utan i den enkla menyn ...

    Här ett som jag tycker stort plus i kanten. Man kan enkelt med bara ett par knapptryckningar ställa ner hastigheten på fläkten från ca 6500 till 5300 r/m och boxen blev i stort sett helt tyst.


    Det där inlägget har jag klistrat in från annan tråd:

    Vet inte i hur vanligt det är med en så där funktion hos andra images. Och självklart inte mycket till hjälp om fläkten är trasig. :-(


    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    fläktstyrning är ett plugin, installerad på dom flesta image, ta bort pluginet så borde du slippa larmet

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    136
    Tackad
    2 gånger
    Japp det stämde. Har nu fått tag i en fläkt som är 60*15mm från tyskland som verkar helt tyst. Skall provköra den några dagar sen
    hör jag av mig om adress för de som är less på kassa clonfläktar.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Grippen Visa inlägg
    Japp det stämde. Har nu fått tag i en fläkt som är 60*15mm från tyskland som verkar helt tyst. Skall provköra den några dagar sen
    hör jag av mig om adress för de som är less på kassa clonfläktar.
    Har också en kass clonefläkt som jag smörjt utan resultat, vart köpte du ifrån? 60x60x15 verkar rätt ovanliga...

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss