Sidan 11 av 21 FörstaFörsta ... 910111213 ... SistaSista
Resultat 101 till 110 av 223

Ämne: Dm500c ComHem Kanaler Problem

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2008
    Inlägg
    39
    Tackad
    1 gånger
    extazi tack för filen men jag har resetat hela boxen och lagt in allt på nytt och då fungerar det även med gemini 4.7.

  2. #2
    Jag har precis flashat om dm500c med senaste OpenPLI, dvs OpenPLi-beta-dm500-20120308-246. Efter ha lagt in cables.xml hittar jag ändå inget på 418MHz, dvs kanalerna 1025 CANAL+ Fotboll, TNT7, TV4 Guld, TV4 Komedi, Disney Junior, CANAL+ Sport 2 och CANAL+ Action. På en annan box kör jag en äldre version av GP med cables.xml och då funkar det helt utmärkt att hitta dessa kanaler. Vad kan det bero på..?

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    103
    Tackad
    10 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ErCaZ Visa inlägg
    Jag har precis flashat om dm500c med senaste OpenPLI, dvs OpenPLi-beta-dm500-20120308-246. Efter ha lagt in cables.xml hittar jag ändå inget på 418MHz, dvs kanalerna 1025 CANAL+ Fotboll, TNT7, TV4 Guld, TV4 Komedi, Disney Junior, CANAL+ Sport 2 och CANAL+ Action. På en annan box kör jag en äldre version av GP med cables.xml och då funkar det helt utmärkt att hitta dessa kanaler. Vad kan det bero på..?

    Du ska inte söka manuelt utan använda automatiskt och välj comhem . Så ska det funka utan problem...

  4. #4
    absolut, det är det jag gjort hela tiden men jag ser ju vad som händer och inget dyker upp när den söker på 418Mhz, och kanalerna finns inte i kanallistan. Hur som helst löste jag det med att ta ner kanallistan från boxen som har fungerande kanaler via dreamboxEDIT och la in den i andra boxen. Väldigt konstigt kanalerna inte hittades vid sökning. Detsamma gäller för 426Mhz förresten. Så kanalerna som ligger under dom frekvenserna hittas inte vid automatisk sökning. Vad kan det bero på..?

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    103
    Tackad
    10 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ErCaZ Visa inlägg
    absolut, det är det jag gjort hela tiden men jag ser ju vad som händer och inget dyker upp när den söker på 418Mhz, och kanalerna finns inte i kanallistan. Hur som helst löste jag det med att ta ner kanallistan från boxen som har fungerande kanaler via dreamboxEDIT och la in den i andra boxen. Väldigt konstigt kanalerna inte hittades vid sökning. Detsamma gäller för 426Mhz förresten. Så kanalerna som ligger under dom frekvenserna hittas inte vid automatisk sökning. Vad kan det bero på..?
    ska gå genom filen sen när jag har lite tid. Ska se om jag kanske gjort ngt fel där.

  6. #6
    Faktum är att jag faktiskt inte hittar Canal+ Action osv när jag kör en automatisk sökning på Gemini-boxen, men eftersom att jag en gång hittat kanalerna fungerar dom konstigt nog ändå...?

  7. #7
    Någon som har en frekvenslista för Växjö? Jag har gjort en kanalsökning, bytt ut cables.xml filen, men får endast in tv4, tv6 och SVT.

    Någon som har liknande problem?

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    217
    Tackad
    7 gånger

  9. #9
    Jag ersatte det ssom fanns i cables.xml med det som fanns i länken du skickade, ingen skillnad.

    Ska jag göra en manuell scan eller autoscan?
    Vilka parametrar ska vara ibockade?

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    217
    Tackad
    7 gånger
    Tyvärr har jag inte 500C jag kör med 800SE och jag fick först göra en autokanalsökning med rensning sedan en manuell utan rensnng med början på 290 - 490 efter detta fick jag alla knalarna igen.

    Jag vet ju inget om ditt abonnemang på comhem om vilka kanalar du har eller övrig utrustning. Men du måste ju ha abonnemang och evt köra via en server...

    frekvens: 362
    symbolrate: 6875
    qam: 64 den går vidare till 256
    ID för dit område om det behövas? ( 41014 )
    Senast redigerad av swedane den 2012-03-08 klockan 17:21.

Liknande ämnen

  1. Söka kanaler i en DM500C
    Av Larsen i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 18:09
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-20, 20:33
  3. Problem med vissa kanaler, Comhem
    Av senz i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-06, 05:03
  4. problem med Kanaler på Comhem
    Av KillaH i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-01, 19:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss