Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: streamproblem DM800 - detta problem är något för experten att bita i....

  1. #1

    streamproblem DM800 - detta problem är något för experten att bita i....

    Har med hjälp av forumet fått igång streaming från min dm800 till nätet och det funkar bra....men inte till jobbet

    Förutsättningarna är att min jobbdator är låst för allt "hemmafix"
    På alla datorer på mitt jobb kan man tex. inte installera några program, inte ändra filassosiationer, inte byta bakrund, inte ens radera filer i C: temp så detta är klurit att komma förbi. Hur som helst kan jag få VLC-portable att öppna på datorn från usb och på andra datorer utanför mitt jobb visar det programmet men inte hos mig. Har även testat med tunisiasta dreambox webbstream player portable men den funkar inte heller.
    Om jag låter datorn välja program själv väljer den wmp men utan resultat. Trolig orsak om jag får gissa är företagets brandvägg. Jag kan streama SVT och liknande sidor men inte från min dreambox. Bör tillåggas att jag kan nå dreambox webcontrol eller vad det heter. Mina routerinställningar måste väl stämma då jag når den från andra datorer utanför arbetsplatsen. Går det att lägga upp en hemsida liknande SVT och nå tv-bilden därifrån eller finns det något annat sätt med hjälp av tex. restreaming att ta sig fram, eller finns enklare lösning på problemet?
    Gnugga geni-knölarna ni som kan detta.......VAD GÖRA???

  2. #2
    Har du öppnat port 8001?

  3. #3
    Ja visst, min router är öppnad på port 80 och 8001, som jag skrev så funkar allt när jag kollar på min dreambox hemma hos kompisen men inte på jobbet, när jag försöker öppna streamen i vlc på jobbet så säger felloggen något i stil med "access denied" eller liknande. Kollade på godmorgon sverige live på tv4-play och det funkade, hur gör tv4 för att komma igenom, vad är skillnaden, kan man göra något liknande upplägg för att lura brandväggen?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    vet inte hur dreamboxen funkar men kan du streama till en annan port än 8001 (välja port) om det går byt till en som är öppen på ditt jobb har du tur så kommer du igenom på 8080 om inte testa ftp 22 eller telnet 23 mail 25 ...

  5. #5
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    23
    Tackad
    3 gånger
    Eller varför inte jobba på jobbet helt enkelt.

  6. #6
    Ingen aning men jag har inte sett att man kan ändra den porten......port 80 till webcontrollen går att ändra men inte port 8008 som den streamar genom vad jag vet.
    Finns det verkligen inte någon som kan detta på forumet..............?
    Jag har försökt med att restreama med hjälp av VLC men får det inte att funka, jag tittade på en beskrivning här på forumet men vet inte vilka portar som skall öppnas och hur jag tar emot streamen på annan dator utanför mitt nätverk.

  7. #7
    Det beror på vad man har för arbetsuppgifter, om man som jag sitter i ett kontrollrum och bevakar en process så skadar det inte varken mig eller företaget om man får lite bättre utbud än de fria markbundna kanalerna som jag har tillgång till idag.

  8. #8
    Nu funkar allt, restreamar med VLC, har ställt bildkvaliten så att bredbandet klarar att leverera bra bild utan att hacka.
    Har ställt streamen till port 8080 som funkar överallt där jag prövat, även på jobbet.
    Har vlc och teamwiewer på usb i porabel versioner vilka kan installeras på alla datorer, även administratörs-låsta.
    Kollar på streamen med VLC och byter kanal i min hemma-dator via teamwiewer.
    Detta funkar perfekt men det är lite pyssel att byta kanal (tar ca 1 minut).
    Påpekas bör att det inte funkade att restreama med alla versioner av VLC på min dator, bäst funkade faktiskt den gamla 1.0.1 och den senaste funkade inte alls???
    Är det någon mer som brottas med detta svarar jag gärna i detalj hur jag gör.

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-06-22, 10:23
  2. Detta är något störigt ...
    Av csan i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-08-04, 22:38
  3. Nått att bita i
    Av storfors i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-02-25, 19:53
  4. Kan detta vara något??
    Av tobigforyou i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-01-28, 17:07
  5. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2003-11-04, 17:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss