Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Drömbox i ett Teliahus

  1. #1

    Drömbox i ett Teliahus

    Tja!

    Flyttade för några veckor sedan in i en ny lägenhet.
    Som jag fattar det i ett "teliahus" med fiber.

    Kan jag i ett teliahus få en dreambox att fungera?
    Eller måste jag upp med en parabol på väggen?

    Tacksam för svar!

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Parabol eller boxer med antenn/ bordsantenn.

  3. #3
    Så att köra via fiberuttaget är helt kört?

    Citat Ursprungligen postat av fjanten Visa inlägg
    Parabol eller boxer med antenn/ bordsantenn.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Yes. Telias digital-tv går inte att dela via kortdelning. Det du i så fall får göra är att ha tvilling-abonnemang.

    Deras teknik är låst mot en mottagare/identifikationskod. Matar du in den och lösenkod i en annan box försvinner det från den första.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  5. #5
    Uppfattat. Lät krångligt. Så vad jag måste göra nu är att höra med hyresvärden om det är ok att sätta upp en parabol på baksidan av huset. Segt men vad göra..??

    Citat Ursprungligen postat av LumberJack Visa inlägg
    Yes. Telias digital-tv går inte att dela via kortdelning. Det du i så fall får göra är att ha tvilling-abonnemang.

    Deras teknik är låst mot en mottagare/identifikationskod. Matar du in den och lösenkod i en annan box försvinner det från den första.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Det är nog enda alternativet, om du inte kan tänka dig att flytta förstås Nä, men allvarligt talat hade jag velat köra parabol istället för Comslem som vill ha nästan 14000 kr om året.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Det är nog enda alternativet, om du inte kan tänka dig att flytta förstås Nä, men allvarligt talat hade jag velat köra parabol istället för Comslem som vill ha nästan 14000 kr om året.

  8. #8
    Men då leker vi med tanken att jag får sätta upp en parabol. Räcker det då att köpa detta:
    http://www.satvision.se/dreambox-600...ket-p-576.html
    För att sedan komma igång?? (har tillgång till ett nätverker eller vad man nu kallar det som kör via parabol)

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Olika cs grupper\ nätverk är ingenting som du får hjälp med på detta forum, det törs jag lova. Har du läst reglerna innan du skapade denna tråd? Endast diskussioner om cardsharing inom sitt hushåll är tillåtna.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss