Sidan 15 av 25 FörstaFörsta ... 51314151617 ... SistaSista
Resultat 141 till 150 av 245

Ämne: Vilken klon ska man köpa? Era erfarenheter är välkomna!

  1. #141
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    kolla på mac adress om det stämmer med boxens mac adress
    kolla via telnet ifconfig eller din router

  2. #142
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Ibrahim, ok så det går inte att garanterat kunna se externt genom att titta på boxen, eller insidan om det är en klon eller inte. Såg på google där man kunde se två bilder på en clon dm500 och en äkta, det var inte mycket som skilde dem åt, svårt att kunna se det själv

  3. #143
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Ibrahim, ok så det går inte att garanterat kunna se externt genom att titta på boxen, eller insidan om det är en klon eller inte. Såg på google där man kunde se två bilder på en clon dm500 och en äkta, det var inte mycket som skilde dem åt, svårt att kunna se det själv
    Se här så har du massor med bilder

  4. #144
    Citat Ursprungligen postat av topo Visa inlägg
    Fick denna för 2 veckor sedan nu http://www.mixeshop.com/oem800se-c-s...sion_p911.html
    Tog 3 dagar från och med att den skickades med DHL till att de plingade på dörren.
    Kom med sim 2.10. Flashade ssl84b och sedan openpli 2.1 nightly beta. Funkar kanonfint. Den har dreambox logga så den ser ut som original om någon är nyfiken.
    Hej.
    Denna ser intressant ut.
    Sitter det fläkt i? Låter den mycket?
    Inga begativa saker du upplevt sedan du skrev?

  5. #145
    Citat Ursprungligen postat av topo Visa inlägg
    Fick denna för 2 veckor sedan nu http://www.mixeshop.com/oem800se-c-s...sion_p911.html
    Tog 3 dagar från och med att den skickades med DHL till att de plingade på dörren.
    Kom med sim 2.10. Flashade ssl84b och sedan openpli 2.1 nightly beta. Funkar kanonfint. Den har dreambox logga så den ser ut som original om någon är nyfiken.

    Har precis lagt en likadan i korg och inväntar leverans! Har du upplevt några problem med boxen ?
    Du skrev att du flashat med openpli 2.1 nightly beta, är det från "openpli.org" du menar eller någon annan sida ?

  6. #146
    Färsking
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    10
    Tackad
    1 gånger
    Köp en 800se med A8P simkort då kan du använda original images som tex openpli, har två stycken och de fungerar perfekt.

  7. #147
    Citat Ursprungligen postat av ponttusj Visa inlägg
    Köp en 800se med A8P simkort då kan du använda original images som tex openpli, har två stycken och de fungerar perfekt.
    Tackar för infon! Hann dock lägga beställningen på den det länkades till i mitt förra inlägg. Den fungerar nog bra också, gäller bara att komma ihåg o flasha med rätt openpli version. (Såg efter lite noggrannare läsning att det inte var orginal openpli som nämndes)

    Ska dock kolla imorgon om det går att ändra beställningen eller om den redan hanterats

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

  8. #148
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    14
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mape79 Visa inlägg
    Hej.
    Denna ser intressant ut.
    Sitter det fläkt i? Låter den mycket?
    Inga begativa saker du upplevt sedan du skrev?
    Sitter en liten fläkt i den. Den låter ingenting, du får lägga örat intill för att höra något. Inga problem än så länge. Enda negativa är nog att fjärren som följer med har sjukt hårda knappar. Kör själv med en Logitech Harmony fjärr så det stör mig inte.

    Citat Ursprungligen postat av xilefm Visa inlägg
    Har precis lagt en likadan i korg och inväntar leverans! Har du upplevt några problem med boxen ?
    Du skrev att du flashat med openpli 2.1 nightly beta, är det från "openpli.org" du menar eller någon annan sida ?
    Hej. Nightly beta tankar jag här http://www.dreamoem.com/showthread.p...2.1-beta-dm800
    Download länken länkar alltid till senaste versionen. Inga problem med boxen alls.

  9. #149
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    14
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av xilefm Visa inlägg
    Tackar för infon! Hann dock lägga beställningen på den det länkades till i mitt förra inlägg. Den fungerar nog bra också, gäller bara att komma ihåg o flasha med rätt openpli version. (Såg efter lite noggrannare läsning att det inte var orginal openpli som nämndes)

    Ska dock kolla imorgon om det går att ändra beställningen eller om den redan hanterats

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
    Det är original opelpli om jag förstått det rätt. Enda skillnaden är att den är modifierad för att inte förstöra clone boxar. Sen har de lagt in lite prylar som tex. openpli 3 splash screen och säkert massa annat som jag inte har en aning om. Läste någonstans att det finns en chans att A8P sim slutar fungera eller liknande. Någon kan säkert rätta mig eller förklara bättre. Jag är lite halv-noobig när det gäller dreambox.

  10. #150
    Beställde boxen (Sunray DM800 se, länk i ovan inlägg) från mixeshop.com i tisdags eftermiddag, leverans av DHL fredag förmiddag!!!

    Efter lite missöde vid flashningen så var det lätt att få igång allt (skadade ju inte att man hade vana från tidigare dreambox)

    Riktigt nöjd med boxen o kör nu openpli...... sjuk skillnad i pris jämfört mot äkta dreambox i sverige

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-19, 19:31
  2. Vilken box ska man köpa?
    Av Teeo i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-28, 06:51
  3. [LÖST] Vilken Box Ska Man Köpa
    Av Mia71 i forum Boxer
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2003-11-16, 00:24
  4. Vilken box ska man köpa?
    Av tvniklas i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-09-30, 21:36
  5. Vilken box ska jag köpa?
    Av Analogu3 i forum Com Hem
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2003-02-20, 19:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss