Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Kanalsökning DM600 PVR - ComHem

  1. #1

    Kanalsökning DM600 PVR - ComHem

    Behöver hjälp...

    Har läst och gått igenom en massa skrivet material i ämnet (tydligen fler än jag som har problem idag...) Jag är verkligen inte gjord för att fixa med sånt här...

    Jag har gjort en aut transpondersökning på min DM600 (inköpt -08) men hittar inte alls de alternativen som ni pratar om. Kan välja mellan Telenor (CD CABLE) och COMHEM (CABLE). När jag väljer ComHem så börjar den söka efter giltlig transponder (306,314.../6875) sen är enda alternativet att "starta sökning". Detta är nu gjort och de enda kanalerna jag får fram är svt 1,2/tv 4/tv 10.

    Om jag istället väljer manuell sökning så kan jag själv skriva in frekvens och symbolvärde men det är tydligen inget man ska göra enl brevet från comhem.

    Vad ska jag göra, snälla ge mig en enkel 5-10 punktslista att följa

    /L

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    217
    Tackad
    7 gånger
    brevet från comhem gäller ju deras boxar. Du kör ju med dreambox så sök du manuellt

  3. #3
    Wow swedane informativ svar du gav...det hjälpte honom

  4. #4
    Svar finns i comhem-avdelningen http://www.comhit.net/showthread.php...ferrerid=28423.

    1. Kortfattat så kör du antingen manuella sökningar med dessa inställningar:

    Frequency: 290
    Inv: Ja
    Symbol rate: 06875
    modulering: 256-QAM
    FEC: Auto
    network search : Ja
    Välj sedan start scan

    Sen ska du göra nya sökningar på Frequency 298, 306, 314 osv upp till 490, alltså ett hopp varje gång på 8.

    2. Eller så lägger du in Cables.xml (skapad av exstazi) i /etc/tuxbox och kör sedan en automatisk kanalsökning.

Liknande ämnen

  1. Dreambox 500hd vs Dreambox DM600 (Comhem lgh)
    Av emilson i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-10-27, 19:13
  2. Väldigt seg kanalsökning med Comhem
    Av zaffe i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-09-03, 19:07
  3. DM600 Comhem (autostart av newcs)
    Av Jzl i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-16, 01:44
  4. kanalsökning
    Av Samoth i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-03-23, 20:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss