Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Problem hitta vissa kanaler.

  1. #1

    Problem hitta vissa kanaler.

    Jag har lite problem med vissa kanaler sedan kanalomläggningen (vilket väldigt många verkar ha!)

    T.ex så har jag SVT1 på TV6. (även fler kanaler som strular, men den är viktigast)

    Jag har gjort automatisk kanalsökning med olika cable.xml filer, bland annat den som finns här i filarkivet, men det är samma sak. Den hittar 180 kanaler säger den, men tv6 fungerar ändå inte...
    Jag provade ta bort TV6 ur kanallistan, nu kommer den inte tillbaka vid ny sökning heller, så antar att den aldrig hittat kanalen vid sökning. Och anledningen till att SVT1 syntes på TV6 var för att det var de gamla inställningarna för TV6 som låg kvar?

    Den Cable.xml har hittat ligger i etc/tuxbox (var/etc/cable.xml).
    i cable.xml så finns rader som det står t.ex "<cable name="Ny Comhem (Cable)" satfeed="true" flags="2">". borde inte det namnet gå att välja i menyn för kanalsökning? där har jag nämnligen bara "simple/default"...

    Kör Gemini (något år gammal version, minns inte vilken), bor i Luleå området.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    217
    Tackad
    7 gånger
    Har du testat göra en manuell kanalsökning som finns beskrivit här i forummet?

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Om du använder cable.xml eller Cable.xml så ska det inte funka. Filen heter cables.xml & inget annat, inte CABLES.XML eller Cables.xml utan enbart cables.xml.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #4
    Jag har inte testat manuell sökning då jag inte riktigt vet hur jag skall ställa in sökningen, enligt comhems tabell så skall jag ha nätnr 41015, men vart matar jag in t.ex sådant?
    finns det någon bra guide, eller en bra tråd här som beskriver hur jag skall göra?

    ursäkta, självklart ska det stå cables.xml inget annat! det var jag som skrev fel i mitt inlägg

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Frekvens: 290 MHz
    6875 & QAM256, bocka i nätverkssökning & starta. Sedan 298, 306 ... till 490 MHz i steg om 8 MHz
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #6
    Har samma problem, hjälpte detta dig EvilGhozt?

  7. #7
    matkoh: tack, det hjälpte mig fint

Liknande ämnen

  1. Problem med vissa HD-kanaler.
    Av juppe i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-08-15, 21:16
  2. Problem med vissa kanaler!
    Av 85anni i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 09:27
  3. Problem med vissa kanaler
    Av mastrom i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 08:52
  4. M2 problem vissa kanaler
    Av swatboy25 i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-11-01, 07:00
  5. Problem med vissa fria kanaler
    Av torrisen i forum Boxer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-05-18, 15:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss