Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 30

Ämne: Väldigt intresserad amatör

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlägg
    317
    Tackad
    4 gånger

    Väldigt intresserad amatör

    Hej det är så att jag har en Dreambox 800 hd se, den var färdig när jag köpte den så det var bara att i princip ansluta.

    till min grejj jag har funderat på att skaffa en till dreambox men denna gången tom jag tänkte installera allt själv i princip och programmera och det.

    Kan någon snäll förklara från steg till steg hur man ska gå tillväga och vad alla ord betyder tex clone image cam osv

    En annan fråga kan man höja hertz (hz) på dreambox sitter med hdmi just nu men har bara 60 och ibland när jag kollar fotboll så typ ere lite suddigt brevid spelaren lite svårt att förklara. jag tror jag använder enigma2 lr något liknande samt kan man höja till 1080?? sitter just nu med 720

    ps sorry för stavfel

    Tacksam för svar och all hjälp

    MVH

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    300
    Tackad
    7 gånger
    Phuu

    Det är som att be någon rabbla upp vad som står i biblen .
    Du får läsa igenom sidor här på forum.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlägg
    317
    Tackad
    4 gånger
    okej men vetu om de går att öka hz? har originalbox 800 hd se

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Höja Hz? Antar att du menar att överklocka maskinen. Det är nog möjligt, men hjälper nog inte så mycket.Menar du TV-bilden så blir det nog multipler av 50 Hz. Tror att du måste in och programmera och löda mer än det är värt; billigare att byta maskin till en DB eller AZBOX med stöd för 1080p.

    Clone: Mottagare inte tillverkad av det företag som utvecklat mottagaren utan av någon som mer eller mindre väl har kopierat den
    Image. Alternativ FW (mjukvaran som kör boxen) (Firmware isället för Software)

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    fotbolls spelaren blir förmodligen suddigare i 1080p och azbox, högre upplösning och tv får svårare att rita upp bilden, tror det är din TV som är klen

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlägg
    317
    Tackad
    4 gånger
    Jag tror inte att det är det har en sprillans samsung 46 ledare hade comhem innan både hd och sd då vare inte så. kan de möjligtvis vara dålig hdmi kabel ? tror inte den ens e guldplatterad tacksam för alla svar Crille 44 de är typ inte suddigt jag vet att ja skrev det men de flimrar typ lite grann bilden hade varit perfekt om man fick bort det
    Senast redigerad av Castro den 2012-06-30 klockan 13:37.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlägg
    317
    Tackad
    4 gånger
    överklocka och överklocka, e inte så high på boxar men datorer kan man ju välja bland olika hz (fps på vissa boxar står det och då har jag 25 fps på en annan box) på grafikkort skärmar kan man ju välja mellan 60 75 85 100 hz och vissa 120 hz på skärmar iallafall. DB är väll dreambox? och det har jag en orginal av gav ungefär 4-5 tusen för den

    Fps =frames per second. Bilder i sekunden typ?? ska man ha inte 100 där ? iallafall på datorspel osv :P
    Senast redigerad av Castro den 2012-06-30 klockan 13:39.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    ladda upp en skärmbild om det syns flimret på den, dreamboxen ger grymt bra bild nått är fel
    det finns autores plugin till dreambox men det fixar inte ditt problem
    Senast redigerad av crille44 den 2012-06-30 klockan 14:09.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    300
    Tackad
    7 gånger
    Ni blandrar i hop koddar och morrötter

    En d.b funkar inte som ps

    60 står för NTSC sys
    pal är 50 swe

    1080 i 50
    ska du köra på en 800 ,ja det kan du välja i sys meny .


    När ni sedan snackar hz ja det går det klocka kortet i läsaren från 357 til 600 men det har ju inget med bilden göra !

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    bara en tanke ser dock ingen skillnad, men på mycket rörlig bild (fotboll) borde 720p va bättre än 1080i

Liknande ämnen

  1. Dreambox-amatör undrar..
    Av Fitur i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-07, 20:25
  2. Dreambox DM 7020-S Root problem *AMATÖR*
    Av Nachos i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 20:35
  3. AMATÖR FILM
    Av muhammed_3 i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-02-13, 22:43
  4. en väldigt dum fråga
    Av abcdef80 i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-16, 18:00
  5. amatör
    Av ritchie i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-02-06, 20:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss