Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Cardsharing...

  1. #1

    Cardsharing...

    Hej. Jag undrar om jag kan dela från min Dreambox till annan Dreambox? Just nu har jag cardsharing i min box och då undrar jag om jag kan dela samma till nån annan box. Om det går hur gör man det?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Finns åtskilliga postar på forumet ang detta. Snälla läs igenom dem innan du ställer en fråga och fråga när du fastnar någonstans på vägen istället. vi som finns här på forumet hjälper folk gratis då ser iaf jag att de har försökt lite själva innan en fråga kommer upp.

    Men iaf du säger att du idag har en fungerande utdelning (gissar på att du kör på oscam som är den bästa och vanligaste skulle jag vilja påstå) Allt du behöver göra är att skapa ett nytt konto på server delen tex cccam mgcamd eller liknande som du sedan lägger in i en klient del på den andra dreamboxen. Sen skall det va klart

  3. #3
    Seniormedlem mattheos avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    419
    Tackad
    34 gånger

    Cardsharing...

    Jag misstänker att detta handlar om något vi inte får diskutera här... Cardsharing på EN Dreambox?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mattheo Visa inlägg
    Jag misstänker att detta handlar om något vi inte får diskutera här... Cardsharing på EN Dreambox?
    När det gäller Cardsharing inom hemmet är allt OK.

    Mvh Kalle

  5. #5
    Seniormedlem mattheos avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    419
    Tackad
    34 gånger

    Cardsharing...

    Ja, det vet jag! Men jag misstänker fortfarande att det inte är det som detta handlar om.

  6. #6
    Det som jag menade är inom hemmet. Vill bara veta så att jag kan kolla på kanalerna tex i sovrummet på min andra box.

  7. #7
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Vilken operatör har du abonnemang för? Det kan vara möjligt med cardsplitter också
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

Liknande ämnen

  1. DVB-T usb & cardsharing!
    Av Rocholas i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 16:50

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss