Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Diseqc problem

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    14
    Tackad
    1 gånger

    Diseqc problem

    Hej på er! Varit medlem flera år men första inlägget.
    Har sysslat med detta i femton år men nu går jag bet... har använt EMP 8-1 i flera år men plötsligt slutade 'port' två fungera. Ja du har varit med länge tänkte jag och köpte en ny. Skruvade dit den nya och frid och fröjd... tre veckor sen samma igen. Bara tvåan. Är det boxen som lyckas pajja den sparsamma elektronik som finns i en switch (VU+ duo) precis när jag kollar på Viasat? 1, 3, 4, 5, 6, 7 och 8 fungerar. Någon som har någon aning?

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Har du kollat kablar och kontakter? Det kan vara att det blir överslag så att porten till slut dör.

  3. #3
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    14
    Tackad
    1 gånger

    Sv: Diseqc problem

    Bytte faktiskt kablar och lnbn när switch byttes. Ska kolla resten av kablarna.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

  4. #4
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    14
    Tackad
    1 gånger

    Sv: Diseqc problem

    Jävla märkligt detta. Boxen är allergisk mot Viasat nu. Fungerar inte på någon port. Nya kablar och nya lnber. Via funkar på dom andra boxarna. Får nog pröva att flasha om.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    535
    Tackad
    40 gånger
    Har varit med om liknande, det berodde på överslag/vatten i en f-kontakt-skarv som jag hade ute bakom parabolen (där en diseq-switch tidigare suttit, har numera alla switchar sittande inne på vinden skyddat och hade glömt bort den skarven) i varje fall brändes port 2 på 3 st 4vägs diseq switchar innan jag hittade felet i skarven.
    Antar att felet hos dig även kan bero på överslag inne i lnb:n, jag provade att byta lnb men det hjälpte ju inte i mitt fall, dessutom fungerade det alltid när jag testade att koppla förbi diseq switchen, samt när jag bytte till en ny switch så fungerade det några månader innan just samma port på denna gick sönder.
    Testa att byta kabeln från lnb till diseq om du redan bytt lnb. Funkar det om du tar bort diseq switchen förresten?

Liknande ämnen

  1. Skumt problem diseqc
    Av linkan77 i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-11-06, 10:38
  2. Problem med DM500, DiseqC?
    Av Volvo3 i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-10-17, 18:52
  3. DiSEqC 2/1 Problem 7025
    Av Zerpens i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-15, 20:49
  4. dm800 diseqc 1,2 problem
    Av regant i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-09, 16:13
  5. DiSEqC problem!
    Av p1s i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-03-30, 13:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss