Hej!

Jag har 2 st DM800HD PVR kloner, den ena har jag haft i 1 år och den andra i någon månad.

På båda så har jag återkommande problem med att man ofta tappar bilden,
den fryser i ett par sek. ibland längre och ibland kortare. Ibland så får jag upp nåt om "Auto-tuning misslyckades"?
Det spelar ingen roll vilka kanaler jag är på, även om jag tycker att vissa drabbas värre än andra?
Sen om det är CD eller ViaSat är jag osäker på, men det känns som att det är på båda.

Jag trodde tidigare att det berodde på huvuden mm. Så jag köpte 2 st nya huvuden och 1 ny Disceq-switch.
(har en sen tidigare). Samt bytte kablar och drog ny kabel till den nya boxen.

Som igår så skulle jag kolla på lite fotboll på TV4 och märkte att när bilden frös på den ena så frös den även på den andra.
Jag hade 99% signal styrka (SNR) och AGC(?) samt 0 på BER på båda boxarna.

Jag börjar få slut på ideer? Jag har läst lite om disceq-switchar och det verkar som att det ska vara en speciell modell för just dreambox, men jag vet inte om det hjälper att byta för detta problem?
Samt en annan fråga, jag har även läst att kablarna som går från huvudena ner till switcharna måste sitta på ett speciellt vis? Typ, den från Viasat ska sitta i den vänstra kontakten och CD i den högra och den i mitten går då givetvis till boxen.
Om det är så, varför? Och isf. hur ska dom sitta?

Jag har säkert missat en massa info, men återkom gärna så svarar jag så gott jag kan.

Mvh. Wipe