Sidan 4 av 7 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 67

Ämne: 80 % som skrivs om Dreambox

  1. #31
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    kör forumet som det är...Ni behöver inte slösa bort era tider....hur mycket ni skriver räcker inte
    finns inte nån lösning....diskutera om något annat mycket bättre
    låt folk köra vad som helst klon eller äkta box.
    jag låter dig vad du kör för box och du låter mig vad jag kör för box klon eller original
    vad spelar det för roll om man kör klon eller original box?

    En kille säger så här jag har original dreambox med ett piratkort eller liknande

  2. #32
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Kammaflaje Visa inlägg
    I mina ögon är det samma sak piratkopiering. Boxen är en piratkopia och att kopiera kortet är piratkopiering. Men jag bryr mej inte egentligen om jag skall va helt ärlig. Men att påstå att kloner inte är ett brott är allt annat än rätt.

    Självklart skall detta va ett trevligt och hjälpsamt forum. Annars så hade inte jag varit här på detta forumet. Jag tycker att det är ett trevligt forum även om vi kanske har vilda diskutioner ibland. Hade allt varit frid och fröjd hade det ju varit ett ganska tråkgt ställe att vara på ellerhur?

    Nåja nu är det snart hockey på tv och önskar dej och alla andra en trevlig söndagskväll
    Ta och läs det här inlägget som förklarar vad Dream Multimedia egentligen är för företag:
    http://www.comhit.net/showthread.php...l=1#post144731

    Hela den här diskussionen om rätt eller fel vad gäller klonboxar har vi redan haft för två år sedan vilket ni kan se om ni läser hela den länkade tråden.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #33
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Vansinningt mycket % i denna tråd, 80, 90, 95, 93 ??? Finns det något belägg för just de siffrorna ?
    Och min personliga uppfattning om detta är att folk är för lata, eller okunniga, de frågar samma sak hela tiden, och orkar inte använda SÖK. Och att frågeställningarna oftast (observera att jag INTE skriver någon %-sats), rör sig om dessa eländes kloner. Köper man en klon, medvetet eller omedvetet & inte får till den , tuff luck. Men så SKA det vara. Köp en orginalbox & du slipper merparten av de "konstiga" felen.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #34
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    @atomized

    Mjo visst men det gör det ju inte rätt enl svensk lagstiftning eller hur. Missförstå mej rätt, jag ville aldrig förbjuda klon. Utan var mer en point för alla klonryttare som slänger skit i ansiktet bara för de blir sura för att vi önskar ett separat forumsdel för detta endamål så man kanske lyckas få bort missförstånden. Jag är mycket väll medveten vad Dream Multimedia är för företag.

    Jag själv funderar på en klon en dm 8000. Så att jag kan plocka bort merparten av produkter så som bluray spelare tex. Men jag vägrar att betala 14000 :- för den när den finns som klon för 2,5 till 3 tusen spenn. dock så är jag lite reserverad inför det då man läser alla problem folk har med sina kloner här på forumet och andra forum. Dock är jag väll ganska kunnig nu skulle jag vilja säga och skulle säkerligen kunna klara av att hantera en klon men jag är reserverad iaf.

  5. #35
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Jag betalar inte heller för original boxar...varför är de så dyra?varför sänker inte de priser på boxar?
    klon boxar är mycket snabbare och har bättre tuner ....om man inte kan använda eller hantera boxar så går den sönder även
    om man har klon eller äkta boxar....vissa kopplar allt till boxen, det går inte...även åsnor kan inte bära en stor lägenhet

  6. #36
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    300
    Tackad
    7 gånger
    Skit samma om clon eller inte .

    Det var en meny vi ville ha.

    För nu går det in 3-6 olika box typer med olika chipp in under Dreambox

    Sun spray ,sun ray och vet fan allt de döper de till !

  7. #37
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Du vill ha en meny...du kan,jag kan,vi kan skriva inlägg på rätt forum
    vad ska du göra med de andra när de nya personer registrerar sig och kan inget om forumet?
    de skriver inlägg på fel ställe ändå då blir det samma problem...någon måste kolla på forumet hela tiden och flytta inlägg till rätt plats
    vem orkar detta?varje dag kommer nya boxar det går inte ha en meny på varje box
    sunray och dreambox är samma skit de har bara bytt namn.....bye bye

  8. #38
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Finns ingen anledning till att separera....Vi har tre clone boxar, en 800 hd och två dm500 sedan ett år tillbaka och alla dem har funkat klockrent....Jag tror att att felet brukar ligga om man har otur när man får hem dem om det är någon som är trasig tuner eller dylikt men sen när dem går i gång då funkar dem faktiskt jävligt bra......

    Jag skulle vilja veta hur mycket dmm tar ut i vinst efter tillverkning och forsknings kostnader ....Ta ut 3000 spänn för en HD box är alldelles för mycket...De får skylla sig själva att dem har så höga marginaler....Hade det varit billigare hade folk valt en äkta box istället....Jag tänker iallafall inte betala dem där tyskarna med mer pengar....

  9. #39
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    300
    Tackad
    7 gånger
    Här är den nya Dreambox clone modelen och alla olika fel som kommer,postar vi under meny Dreambox

    http://www.youtube.com/watch?v=TNbSY...eature=related

  10. #40
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger

Liknande ämnen

  1. Dreambox 500hd vs Dreambox DM600 (Comhem lgh)
    Av emilson i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-10-27, 19:13
  2. Stream från Dreambox till Dreambox
    Av murre87 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-12-23, 09:16
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-28, 11:49
  4. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 05:39
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss