Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Lite frågor om setup för cardsharing

  1. #1

    Lite frågor om setup för cardsharing

    Hej,

    Jag är väldigt ny när det gäller Dreambox, endast haft min i ett par dagar och är nöjd hittills. Jag skulle dock vilja utöka med ytterligare en dreambox så att jag även kan se tv i mitt sovrum.

    Jag har idag en DM500-HD, jag har kanaler via comhem till denna box. Jag har tittat på en DM500-C främst för att den är billig, finns kanske andra alternativ som är bättre?

    Det jag vill göra är att använda DM500-HD som server, alltså dela ut mina kanaler från denna till DM500-C. Vad behöver jag installera på respektive box för att detta skall fungera? Jag har ngt som heter Newnigma2 på min DM500-HD box.

    Tacksam för all hjälp!

    //Comploha

  2. #2
    Seniormedlem mattheos avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    419
    Tackad
    34 gånger
    Jag trodde inte att det fanns 500HD för kabel... Vad använder du för CAM idag?

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlägg
    317
    Tackad
    4 gånger
    här har du en guide du kan följa http://www.comhit.net/list.php/category/54-Cardsharing

    Hade jag varit du hade jag tagit enn 600c för nästan samma summa 600 är några hundringar dyrare men hundra gånger stabilare än 500c.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlägg
    317
    Tackad
    4 gånger
    alla boxar funkar för allt de är tunern som spelar roll. C.T.S

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av mattheo Visa inlägg
    Jag trodde inte att det fanns 500HD för kabel... Vad använder du för CAM idag?
    Hej,

    Tack för svaret! Jag är ganska ny vad gäller dreambox, vad är en CAM och var kan jag se vilken jag har?

  6. #6
    Seniormedlem mattheos avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    419
    Tackad
    34 gånger
    Det är oftast mgcamd eller cccam, ett program som läser koderna från ditt kort och avkodar signalerna i antennkabeln till bild på TV.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av mattheo Visa inlägg
    Det är oftast mgcamd eller cccam, ett program som läser koderna från ditt kort och avkodar signalerna i antennkabeln till bild på TV.
    Jag har båda på boxen men det som körs just nu är mgcamd.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Castro Visa inlägg
    här har du en guide du kan följa http://www.comhit.net/list.php/category/54-Cardsharing

    Hade jag varit du hade jag tagit enn 600c för nästan samma summa 600 är några hundringar dyrare men hundra gånger stabilare än 500c.
    Jag hittar inget av värde bland de guider, kan också bero på att jag inte har någon som helst erfarenhet av dreambox. Jag vill alltså veta hur jag konfigurerar min 500HD för att dela ut kanaler samt vilken box jag skall köpa för att kunna ta emot dessa.

    Tacksam för all hjälp jag fått hittills.

  9. #9
    Seniormedlem optimals avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    339
    Tackad
    23 gånger
    Har du köpt boxen färdiginstallerad? = du har inget kort i boxen. har du kortet i boxen så har du en server redan installerat, för att du ska få hjälp så måste man veta vilken server cam som du använder, mgcamd är en klient cccam kan man använda som server
    DM8000 PVR Openpli 8.3

  10. #10
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Principen är att i den första boxen måste du ha en kortserverprogramvara som läser ditt programkort. Kan vara oscam eller newcs t.ex. I den första boxen måste du också ha en klientprogramvara som anropar kortservern och dekrypterar bilden. Kan vara mgcamd t.ex.

    På den andra boxen räcker det med en klient, t.ex. mgcamd, som anropar kortservern på den första boxen.

    Du kan använda i stort sett vilken Dreambox som helst som andrabox. Men om du har kabel-TV måste det vara en C modell.
    Senast redigerad av atomized den 2012-09-29 klockan 16:39.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-09-20, 18:44
  2. Frågor ang Dreambox och min setup
    Av Benz i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-01, 17:37
  3. lite ppv frågor!!
    Av sassa i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-09-22, 21:05
  4. [LÖST] Lite frågor
    Av jsmith i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-30, 18:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss