Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Dreambox DM 800 HD SE hoppande signaler

  1. #1

    Dreambox DM 800 HD SE hoppande signaler

    Jag får inte in några kanaler på SR30000 bandet.
    Jag får inte in Thor och Astra samtidigt

    Dreambox 800hd se -ny
    Parabol nordenpaket från kjell & co -ny
    diseqc 2in 1ut -ny
    nya kablar överallt och pressade ändar för box och parabol. Noga gjorda f kontakter vid diseqc.

    Riktar jag in parabolen enbart på thor får jag skit-mottagning på DB men har signalstyka 91% och signalkvalitet 100% med en orginalbox från Viasat.

    Kan det vara så att min Tuner e trasig från fabrik eller missar jag något. Har provat att koppla förbi diseqc rätt in i boxen utan att det blir bättre.

    Jag kan inte ett jävla skit om dreambox. Har haft den inlämnad för att få alla inställningar. Killen e bra och varmt rekommenderad av andra, så jag tror inte att problemet ligger i några filer som borde uppdateras.

    Tacksam för alla ider och svar.

    Och om jag nu ska byta tuner vafan ska jag ha då? fanns ju typ 3 olika dvb-s för 800an.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    tror du behöver förvissa dig om att parabolen är rätt inställd innan du dömer ut tunern, signal styrka får du även från fel sattelit

  3. #3
    Det är rätt satellit, jag har ett viasat abonnemang. Så jag har alla kanaler i perfekt bild. Jag har även haft bild från Thor på DB. Men långt ifrån alla kanaler och med jävligt taskig mottagning.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    men det låter som om du satt upp en ny parabol med 2 LNB och hade single viasat förut ?

  5. #5
    Stämmer, den nya är nordenparabol från Kjell & Co. 70x80cm med ett fäste så att det blir 2 sidmatade lnb istället för 1 i mitten. Har hittat både Astra 4,8 och Thor 0,8 med den parabolen fast på dreamboxen blir mottagningen ett skämt

    Har även testat att koppla in boxen hos min granne som också har viasat. Samma där bara skitsignaler på 5% eller hoppandes som inte ens slutar hoppa om man håller för lnb

    Glömde skriva att jag har full klubba nu men med gamla orginalboxen och nya parabolen
    Senast redigerad av L4m4 den 2012-10-08 klockan 16:37.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    full klubba = det lika med bild
    diseqc a = thor
    diseqc b = astra
    thorhuvud till vänster sett bakifrån
    parabol på ca: 2 grader
    skev kl 5
    uppfyller du detta och sätter diseqc settings i boxen borde du få kanaler

  7. #7
    Full klubba = full mottagning

    Uppfyller alla krav

    Har även kopplat kabeln rakt in i boxen ändrat till single lnb och samma problem trots att jag har "full klubba" med viasats box

    Tuner trasig eller kan det vara något annat?

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    hmm det var svårt att svara på va ? full klubba = full mottagning, är ju inte samma sak som att ha bild, får du bild ? om du får bild skulle jag prova annan tuner ja
    Senast redigerad av crille44 den 2012-10-08 klockan 18:12.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    öppna locket dra ur och sätt tillbaka tuner, kan va glappt eller dåligt itryckt

  10. #10
    Jag har bild. Ska testa kortet imorgon. Tack för tipset

    Testade idag. Ingen skillnad... Bara enstaka hopp på signalen
    Senast redigerad av L4m4 den 2012-10-10 klockan 09:22.

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-02-05, 12:44
  2. Digital TV- signaler Hur fungerar det?
    Av PrOsOn i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-06-22, 22:51
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-01-20, 12:21
  4. hoppande GK
    Av Triumph i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-12-07, 16:00
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-25, 08:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss