Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: Byta image från allrussian-dm800se-02-01-2011

  1. #11
    Seniormedlem wizzs avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    178
    Tackad
    6 gånger
    Letar nu efter Peter Pan image till boxen då dom vad jag vet har kvar det gammla setup systemet för motor indställningar men på alla sidor jag hittat är imagen borttagen det skall vare 2.2 av peter pan vad jag förstår och till boot84 sim 2.10
    Så är det någon som har den liggandes så vore jag tacksam om jag hick ta del av den..

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Men va fan jag skrev ju ganska tydligt igårkväll hur du installerar en motor.?.?.? Så varför skall du krångla till det och byta image helt plötsligt

  3. #13

  4. #14
    Seniormedlem wizzs avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    178
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Kammaflaje Visa inlägg
    Men va fan jag skrev ju ganska tydligt igårkväll hur du installerar en motor.?.?.? Så varför skall du krångla till det och byta image helt plötsligt
    Ja du jag vet att du förklarade det tydligt men motorn är installerad tidigare och det jag helst skulle vilja är att föra över inställningarna från min 7020 till min 800 på ett enkelt sätt då positionerna redan finns i min 7020 samtidigt så har jag testat samma sak som du beskrivit på min Extrend ET9000 och då får jag hela tiden flytta motorn manuellt för att positionen inte är 100% och själva talriken och motorn sitter plaserad så att byggställning skulle behövas för att finjustera den vilket jag känner är ett jätte jobb just nu.. och inte har tid till innan vintern.

    Samtidigt så behöver du inte använda dig av ett sådant språk då det finns dom som tar illa vid sig.. Inte jag men andra som är inne på forumet kan lätt bli avskräkta och inte komma tillbaks hit och ställa frågor.

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Men då låter det ju som att du har en gammal satellits.xml om du måste ställa in alla satelliter manuellt för om du ställer in efter en satellit så skall ju resten av satelliterna komma efter. Motorn snurrar ju bara vissa grader för att träffa rätt och ska funka utan problem. Funkar det ändå inte så tycker jag att det låter som en felaktig satellits.xml fil eller felaktig motor.

    Sen nackdelen med motor är att du bara kan ha en satellitmottagare inkopplad i taget annars får ju motorn dubbla kommandon och funkar inte. Kan ha missuppfattat dej ang alla boxar du har.

    Sen ang språk blev man lite irriterad när man faktiskt lagt ner lite tid att svara så noggrant som möjligt och sedan kastar personen som efterfrågat det bort det och ställer en helt annan fråga. Utan det var mer en reaktion från att man vaknat i morse och såg det.

  6. #16
    Seniormedlem wizzs avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    178
    Tackad
    6 gånger
    Förstår din frustration men skall ge din förklaring ytterligare en chans men du har inte en ny xml liggande och kan dela med dig av?

  7. #17
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Senast redigerad av matkoh den 2012-10-16 klockan 13:28.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  8. #18
    Seniormedlem wizzs avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    178
    Tackad
    6 gånger
    Tack..
    Skall kolla där..

  9. #19
    Seniormedlem wizzs avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    178
    Tackad
    6 gånger
    Följd fel då jag försöker installera motorn..
    Longitud går fint att slå in men Latitud som enilgt http://www.dishpointer.com/ visar 57.6935 går inte att lägga in i boxen
    den första siffran går ej att få in trycker jag 5 på fjärren så blir det en trea (3) men slår jag en nolla (0) så blir det noll (0)

    men 5 går inte att slå in som första siffra??

    Någon som vet något jag inte vet ??

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Detär för att det skall stå 057.693 om jag inte minns fel

Liknande ämnen

  1. Behöver openpli image till dm800se
    Av Ibrahim i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-05-17, 22:47
  2. DM500HD med iCVS-Image 21.11.2011 36.39MB
    Av von_skunck i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-12-30, 22:26
  3. Stabil image COMHEM dm800se Sim2.10
    Av deep007 i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-12-05, 20:29
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-24, 22:19
  5. Vettig image till Clone DM800SE sim 2.10
    Av sleddog i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-08-21, 22:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss