Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Ingen EPG längre...?

  1. #1

    Ingen EPG längre...?

    Hej

    Plötsligt verkar det som om Viasat inte längre sänder ut någon EPG på 11862V förutom för de kanaler som sänds just från den transpondern (Motor, Fotboll).

    Jag har fram tills nu hämtat EPG med EPG Collector Plugin för DVBlink med perfekt resultat (EIT, pid 57). Nu över en natt finns det plötsligt ingen EPG där längre. Har Viasat stängt av den öppna EPG:n?

  2. #2
    Samma problem här, kör också epg collector och DVBlink...

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av satellitkalle Visa inlägg
    Samma problem här, kör också epg collector och DVBlink...
    Jag har forskat lite i detta under dan, bl a har jag sökt igenom transpondrarna med EPG Collectors "Find EPG"-funktion och den hittar fortfarande en EPG-ström på pid 57 på 11862, det är bara det att den är tom. Igår innehöll den åtminstone data för de kanaler som sänds på den transpondern, men idag finns det ingenting alls.

    Jag har inte ändrat någonting i min konfiguration, det är helt klart så att Viasat inte sänder EPGn.

    Jag roade mig sedan med att ringa Viasat support och följande konversation utspelade sig:

    - Välkommen till Viasat Support, du talar med "Anna"
    - Hej, det är så att jag upptäckt att EPGn på 11862 MHz, vertikal polarisation, pid 57, plötsligt försvunnit.
    - Jaha, vad har du för sorts box?
    - Er enkla HD-box. Men jag använder också en dator för att testa EPGn och den visar att strömmen är tom.
    - Har du startat om boxen?
    - Visst, men jag tror inte att en omstart av boxen kan starta om er upplänk av EPG.
    - Det brukar hjälpa att starta om boxen. Dra ut nätsladden.
    - Alltså, det är så att SÄNDNINGEN inte längre är igång. Det har INGET med box eller mottagare att göra.
    - Vi kan prova att göra en reset på boxen.
    - Men jag använder en dator som mottagare och har sökt av transpondern. Strömmen innehåller ingen EPG. Häromdagen gjorde den det.
    - Men vi sänder ut EPG för alla kanaler. Det brukar hjälpa att starta om boxen.
    - Finns det ingen högre nivå på Viasat Support som kan lite mer?
    - Det är den du talar med nu.
    - OK, kan du bara kolla vad som hänt med EPG-strömmen på pid 57?
    - Vad sa du att det hette? Pix? Jag ska höra med en kollega.
    - PID. Program ID. Jag väntar.

    [tyst i 5 min]

    - Det här är inget som vi vet nånting om. Vi supportar bara våra boxar. Du får vända dig till datorleverantören.
    - Vem på Viasat ansvarsr för EPG?
    - Du kan inte få någon hjälp med detta av oss.

    D'oh.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av politby Visa inlägg
    Jag har forskat lite i detta under dan, bl a har jag sökt igenom transpondrarna med EPG Collectors "Find EPG"-funktion och den hittar fortfarande en EPG-ström på pid 57 på 11862, det är bara det att den är tom. Igår innehöll den åtminstone data för de kanaler som sänds på den transpondern, men idag finns det ingenting alls.

    Jag har inte ändrat någonting i min konfiguration, det är helt klart så att Viasat inte sänder EPGn.

    Jag roade mig sedan med att ringa Viasat support och följande konversation utspelade sig:

    - Välkommen till Viasat Support, du talar med "Anna"
    - Hej, det är så att jag upptäckt att EPGn på 11862 MHz, vertikal polarisation, pid 57, plötsligt försvunnit.
    - Jaha, vad har du för sorts box?
    - Er enkla HD-box. Men jag använder också en dator för att testa EPGn och den visar att strömmen är tom.
    - Har du startat om boxen?
    - Visst, men jag tror inte att en omstart av boxen kan starta om er upplänk av EPG.
    - Det brukar hjälpa att starta om boxen. Dra ut nätsladden.
    - Alltså, det är så att SÄNDNINGEN inte längre är igång. Det har INGET med box eller mottagare att göra.
    - Vi kan prova att göra en reset på boxen.
    - Men jag använder en dator som mottagare och har sökt av transpondern. Strömmen innehåller ingen EPG. Häromdagen gjorde den det.
    - Men vi sänder ut EPG för alla kanaler. Det brukar hjälpa att starta om boxen.
    - Finns det ingen högre nivå på Viasat Support som kan lite mer?
    - Det är den du talar med nu.
    - OK, kan du bara kolla vad som hänt med EPG-strömmen på pid 57?
    - Vad sa du att det hette? Pix? Jag ska höra med en kollega.
    - PID. Program ID. Jag väntar.

    [tyst i 5 min]

    - Det här är inget som vi vet nånting om. Vi supportar bara våra boxar. Du får vända dig till datorleverantören.
    - Vem på Viasat ansvarsr för EPG?
    - Du kan inte få någon hjälp med detta av oss.

    D'oh.
    Skumt, det kanske bara är tillfälligt fast då borde även dom med Viasat Boxar vara drabbade, eller så är det något pågång.. jag tror nog att dom vet mer än vad dom säger..

    Har du kollat på alla frekvenser även med standard pid ?

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Hej
    När jag är på Viasat Fotboll och tittar på EPG, så är den för hela veckan där.

    Box = ClarkeTech 9000 HD och äldre Viasatkort.

    Mvh Kalle

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Kalle_P Visa inlägg
    Hej
    När jag är på Viasat Fotboll och tittar på EPG, så är den för hela veckan där.

    Box = ClarkeTech 9000 HD och äldre Viasatkort.

    Mvh Kalle
    Det är antagligen in-band EPGn du tar emot, samma som Viasats egna boxar ser. Vi som kör DVBlink kan inte ta emot den utan måste plocka upp den separatsända (egen pid) och det är den som strular.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av satellitkalle Visa inlägg
    Skumt, det kanske bara är tillfälligt fast då borde även dom med Viasat Boxar vara drabbade, eller så är det något pågång.. jag tror nog att dom vet mer än vad dom säger..

    Har du kollat på alla frekvenser även med standard pid ?
    Har kollat alla där Viasat Sverige har kanaler. På 11862 dvs den tidigare finns ingenting alls. På 11747 V, däremot, finns nuvarande/nästa på PID 18 med data och 7-dagars utan data på PID 39.

    Jag vet inte vad som fanns på den frekvensen innan EPGn försvann från 11862 men en hoppfull tolkning skulle ju kunna vara att Viasat håller på att flytta EIT-EPGn till 11747. Varför man då skulle börja med en tom dataström förstår jag inte...

  8. #8
    Det verkar som om Viasat håller på och labbar med detta. Igår sökte jag igenom samtliga transpondrar med EPG Collector och hittade ingen 7-dagars någonstans.

    Idag visar det sig plötsligt att en fullständig 7-dagars återfinns på 12054V, pid 57.

    Får se hur länge det varar.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av politby Visa inlägg
    Jag roade mig sedan med att ringa Viasat support och följande konversation utspelade sig:
    Okej. Förstår inte alls du ringde deras kundstjänst för en produkt de uppenbarligen inte har support på. Mycket fritid?

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Cykelpedal Visa inlägg
    Okej. Förstår inte alls du ringde deras kundstjänst för en produkt de uppenbarligen inte har support på. Mycket fritid?
    Inte alls, däremot ville jag se hur många wise guy-svar som skulle dyka upp här...

Liknande ämnen

  1. Kan ej se lokala nyhetskanalerna längre
    Av läskkungen i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-04-27, 13:16
  2. Längre EPG dm800 gemini 5.0
    Av Dinkan i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-24, 21:33
  3. Ingen EPG i min Dreambox längre
    Av burken i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-14, 18:49
  4. Ingen mottagning längre?
    Av hedberg i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 09:53
  5. längre undertexter canal+
    Av Thumas i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-19, 12:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss