Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 32

Ämne: Problem med HD kanalerna på Solo2 och Thor 1gr West

  1. #11
    Tyvärr exakt samma problem med tuner b ...kan det vara något med mottagaren som är fel då ingen annan har samma problem?

  2. #12
    Är du hundra på att parabolen är optimalt inställd, det är på HD kanaler felinställningar uppenbarar sig först.
    Senast redigerad av stenen den 2013-01-04 klockan 18:33.

  3. #13
    Japp...alla andra mottagare fungerar som dem skall på det lnb:et och även när jag provade på en motorstyrd 1.80m antenn så är problemet samma.

    //P

  4. #14

    Sv: Problem med HD kanalerna på Solo2 och Thor 1gr West

    Citat Ursprungligen postat av nicolito Visa inlägg
    För mig låter det som det är samma problem som vissa Xtrend boxar hade. Nämligen att det satt ett chip på 81mhz fast lödde men fast ett på 85mhz så skulle problemen vara väck. Dock låter det en aning konstigt att en sån ny box skulle ha dessa problem men prova att ha tuner b som den primära tuner så slipper du pixladet en aning. Köpte du boxen från ngn svensk affär?
    Precis när man bestämma sig att köpa en Xtrend 4000 så läser man det här. Är det gammalt problem eller finns den fortfarande.

    sent from one x

  5. #15
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rimsa80 Visa inlägg
    Precis när man bestämma sig att köpa en Xtrend 4000 så läser man det här. Är det gammalt problem eller finns den fortfarande.

    sent from one x
    Xtrend 4000 har vad jag såg endast en tuner och sen har jag inte hört att den skulle ha detta problem. De boxar som hade detta fenomen var 9000 och 9200

  6. #16
    Har nu provat det mesta känns det som...olika lnb,tre olika antenner,skiftat kablar,olika image men resultatet är det samma...problem med HD kanalerna på Thor för utom 4HD och Kanal5 HD...alla andra HD kanaler jag hittar på 28,19,13 gr fungerar......har fått tips om SR 30,000 kan vara problemet men hur fixar man det och att man skall avvakta ifall fler har samma problem för då är det något som behöver en riktig uppdatering i själva solo2 programvaran.

    Så jag får väl avvakta eller vad tror ni?

  7. #17
    Och LNB Skew är du också hundra att du har rätt?
    När jag först ställde in skew, tänkte jag från fel håll, men blev varse att man skall stå framför parabolen, då kom alla HD kanaler perfekt.

  8. #18
    Har provat det ochså men kanske bör provas mer...har en torodial och vilken kan vara rätt skew för den om man står framför den?

    Har du en solo2 och hade problem med HD kanalerna?

  9. #19
    Har fått ett tips om att använda den interna kortläsaren istället för conaxmodul och använda ViX image.....som följer

    So my advice is that you flash with VIX, dl oscam from here ,Install oscam, make the config and use internal cardreader...

    Hur gör man...laddar ner till datorn och sen vidare till usbstick och sen lägger den på någon mapp i solo2...kan någon tipsa mig...

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    327
    Tackad
    38 gånger
    Det var jag som tipsade dig på VIX forumet, när jag såg att du använde CA modul istf int kortläsare.

    Du flashar image mha ett USB minne, och hur det går till hittade jag med en enkel sökning på google.

    [h=How to USB flash upgrade VU+ Solo2]2[/h]
    1) Prepare a USB stick, format FAT32. I'd recommend using this HP Format tool.
    2) Download the image you would like to use, extract the vuplus folder.
    3) Copy the vuplus folder to root of your USB stick.
    4) Connect to VU+ Solo2.
    5) Power on, when prompted on front display to press power button, touch the BLUE cirlces to the left of the front panel. This is the touch sensitive power button.
    6) Wait for the flashing process to complete and automatically reboot. DO NOT POWER OFF DURING THE FLASHING PROCESS!

    Once you copy the vuplus folder to USB stick as in step 3, you should see the vuplus folder when accessing the root of the USB stick. Folder structure should be vuplus > solo2 > flash files.

    Ladda ner oscam härifrån
    http://www.world-of-satellite.com/en...=ViX-Softcams/

    Ladda över oscam filen till mappen /tmp på boxen mha ett ftp prog (filezilla)
    På fjärren tryck Blå knapp->VIX->installera lokala utökningar, och installera oscam.

    Oscam binären hamnar i /usr/softcams
    Konfigfilerna finns i /etc/tuxbox/config
    Byt ut mot din konfig

    Hur konfigfilerna ska se ut hittar du om du söker lite här på VU+ delen på forumet.

    När du laddat över oscambinären och konfigen till boxen, går du till softcammanager (blå knapp->softcammanager) och aktiverar oscam.

    beson

    Senast redigerad av beson den 2013-01-06 klockan 16:51.
    Clarke-Tech ET9000HD x 2 | Raspberry PI

Liknande ämnen

  1. [LÖST] VU+ Solo2 HDMI-problem?
    Av snaijdarn i forum Vu+
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-12-29, 21:41
  2. Nautical channel på Eutelsat 12 West A
    Av Alex05 i forum DGStation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-04-15, 16:04
  3. Problem med Thor
    Av Tom80 i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-10-31, 21:17
  4. Thor problem
    Av Panahitchi i forum DGStation
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-04, 18:56
  5. west ham igen
    Av west ham i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-11-21, 10:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss