Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Jag = nollad vad gäller dreambox

  1. #1

    Jag = nollad vad gäller dreambox

    Hej,

    Jag är ganska nollad på detta men börjar bli ganska trött på att använda mig av viasats boxar (sega och ologiska) och är ute efter en box som klarar allt ett mediasystem ska klara av dvs både vara tv och kunna koppla upp sig till de andra sakerna som t.ex. min media server, viaplay, ha appar för olika saker eller liknande. Skapa egna kanallistor.

    Jag har viasat trippel, guld, viaplay och vill hålla det 100% lagligt. Inga camservrar (lokal server funkar bra om det håller sig inom lagens ram ) eller liknande. Dock gärna möjlighet att sätta en TV-server i källaren. Det jag är ute efter är att kunna använda mig av mina tjänster oberoende av box i huset som jag tycker att viasat hela huset skulle funka. Spelar jag in i hemmagymmet ska jag kunna titta på det i sovrummet.

    Nån som kan rekommendera en bra lösning och/eller peka mig till rätt information hur jag går tillväga och vad som krävs? Jag är inte direkt priskänslig...

    Mvh
    Kristian
    Senast redigerad av Asken den 2013-01-28 klockan 07:04.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    365
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Asken Visa inlägg

    Nån som kan rekommendera en bra lösning och/eller peka mig till rätt information hur jag går tillväga och vad som krävs? Jag är inte direkt priskänslig...
    Finns flera trådar om detta i forumet;
    - Börja från noll
    - Flera boxar vad krävs i form av hårdvara
    - installation-av-multiswitch (inte riktigt vad du är ute efter kanske)
    __________________________________________________ _________________________________________________
    Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
    DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a

  3. #3
    Super. Kollar genom

  4. #4
    Ser ju ut att vara precis vad jag var ute efter! Tack igen

Liknande ämnen

  1. vad gäller
    Av hemma2 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-12-30, 07:22
  2. Vad är det som gäller?
    Av zam1000 i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-26, 16:53
  3. Vad gäller ???
    Av ola3578 i forum Boxer
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-02-05, 16:09
  4. [LÖST] ?? Vad gäller ff f5 00 och ff f4 00 ??
    Av *Wolf* i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-04, 20:15
  5. Vad gäller?
    Av Da Geek i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-02, 08:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss