Resultat 1 till 10 av 27

Ämne: Udda problem DM800 HD PVR

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Exclamation Udda problem DM800 HD PVR

    Dreambox 800 HD PVR Bootloader Second Stage #84

    Installerat OpenPLI 2,1 och överfört min tidigare kanallista från gamla imagen. Valt mina satelliter och vips så funkar alla mina kanaler både via ViaSat och Canal Digital. Alla mina HD kanaler funkar också utmärkt.

    Helt plötsligt försvinner vissa kanaler. De som försvinner är bland annat Nat geo HD, Nat Geo Wild HD, History HD. Andra HD kanaler såsom CMore HD kanalerna funkar bra. Får felmeddelandet "Tuning misslyckades" på de kanaler som inte funkar.

    Läste i forumet om att uppdatera satellite.xml vilket jag gjorde men detta hjälpte inte. Gör jag en sökning efter att denna är inlagd så försvinner alla de kanaler som inte funkar från min kanallista.

    Testade att installera om image enligt ovan procedur och bilden kom tillbaks några minuter igen, sedan samma felmeddelande igen vid kanalbyte. Är en "newbie" så om ni har ideér på hur man kan lösa detta problemet vänligen förklara sakligt

    Använder DreamboxEdit för att ladda upp kanallistor. Har bifogat min kanallista ifall någon hittar något mysko i den.
    Bifogade filer Bifogade filer

Liknande ämnen

  1. Problem med DM800
    Av peosat i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-01, 22:13

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss