Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Boxer orginalkort sluta funka efter dom skickade ut extrakort

  1. #1

    Boxer orginalkort sluta funka efter dom skickade ut extrakort

    Hej
    har fått ett fel på Boxer orginalkort . Beställde för ett tag sedan ett s.k. extrakort, och fick det levererat. Satte inte i det extrakortet, för det ska vara till annan plats.
    Först inga problem , till en dag då det slutat funka plötsligt
    Satte då i extrakortet och det fungerar åter, men bara på extrakortet. Körs newcamd på Dreambox som klient DM500 som server. Har gått klockrent i flera år.

    Ringde Boxer Kundtjänst som körde sina standardfrågor och de 'lade ut en uppdatering' ,som han på Kundtjänsten uttryckte det. Ingen skillnad

    Samma fel kvarstår . Kundtjänsten frågar efter att jag ska gå in på Meny och 'teknisk info' . Det finns ju inte på Dreambox. han frågar om jag inte har en Sagem mottagare
    men den gamla jag hade gick ju sönder för länge sedan .Kundtjänsten verkar inte vilja hjälpa till, även om jag påpekar att det ju faktiskt fungerar i samma mottagare med extrakort men inte med orginalkort. Tror att dom gjort något ,men hur göra för att få fram den 'Tekniska info' om kortet som dom frågar efter i en DM500 ? Annars kommer nog inte vidare med det här

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    låna en box lite snabbt och gå in o kolla sen ringer du igen
    har du inte inbyggd i tv eller

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av jo1 Visa inlägg
    låna en box lite snabbt och gå in o kolla sen ringer du igen
    har du inte inbyggd i tv eller
    Har bara Dreamboc. men det löste sig efter några telefon med support. det var dom som missat ngt.

Liknande ämnen

  1. Fjärrkontroll Sluta Funka DM800HD
    Av Hassaninho i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-08-14, 10:44
  2. USB läsarna slutar funka efter 2 dagar
    Av MrStek i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-24, 11:37
  3. svart med cd orginalkort efter omkodning
    Av mrwarp i forum Canal Digital
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2004-04-20, 19:48
  4. Är boxer på G att sluta fungera också??
    Av sweepdude i forum Boxer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-04-03, 00:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss