Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Hänger sig vid snabbspolning av inspelat material

  1. #1

    Hänger sig vid snabbspolning av inspelat material

    När jag spelat in ett program och ska sedan kolla på det så hänger sig ofta min box när jag försöker spola förbi reklampauser. Snabbspolar jag inte så är det oftast lungt. Det blir bara det snurrande kugghjulet som kommer och sedan händer inget mer utan att man måste dra ur strömsladden till boxen och sätta in igen sen funkar det och man kan spola fram till efter pausen.

    Har en dm800hd pvr med usb hdd och kör open-pli 2.1. Jag kan komma åt boxen när kugghjulet är framme via telnet så kanske man kan undersöka där vad problemet är när det väl händer? men det blir ingen crashlog utav de. Någon som haft liknande problem?

  2. #2
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av zaffe Visa inlägg
    När jag spelat in ett program och ska sedan kolla på det så hänger sig ofta min box när jag försöker spola förbi reklampauser. Snabbspolar jag inte så är det oftast lungt. Det blir bara det snurrande kugghjulet som kommer och sedan händer inget mer utan att man måste dra ur strömsladden till boxen och sätta in igen sen funkar det och man kan spola fram till efter pausen.

    Har en dm800hd pvr med usb hdd och kör open-pli 2.1. Jag kan komma åt boxen när kugghjulet är framme via telnet så kanske man kan undersöka där vad problemet är när det väl händer? men det blir ingen crashlog utav de. Någon som haft liknande problem?
    Hjälper kanske inte så mycket, men kan säga att jag mycket väl känner igen det problemet på min 800HD-klon med OpenPLi 2.1 med hårddisken mountad från PC:n över nätverket. Har inte för mig att jag hade detta problem när jag körde Gemini. Vill minnas att jag fått lite olika problem vid spolningshastigheter över ~16x? Ska kolla upp detta närmare imorgon och återkomma...
    Senast redigerad av Jicarala den 2013-09-04 klockan 21:25.

  3. #3
    Ok, ja möjligt att de har något med hastigheten o göra. Tycker dock de borde funka bra då jag har en orginalbox som har fläkt under sig så värmen e inga problem samt hddn kopplad direkt till boxen me usb..

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Kan vara så att USB inte hänger med, byt till E-sata som är betydligt snabbare.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Räcker det då med att bara köpa en miniusb - e-sata kabel för att få bättre hastighet på min usb-disk? (WD Elements Desktop 2.0 2TB) eller måste jag köpa en helt ny hårddisk som har någon speciellt stöd för e-sata?

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av zaffe Visa inlägg
    måste jag köpa en helt ny hårddisk som har någon speciellt stöd för e-sata?
    Du måste ha en disk med E-sata anslutning.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #7
    känns lite overkill o köpa en helt ny hårddisk för det! blir o leva med att de hänger sig någon gång ibland när man spolar isåfall
    Tack för svar

Liknande ämnen

  1. Problem att se inspelat material
    Av gerlin i forum AzBox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-26, 14:23
  2. Uppspelning av material inspelat me nGrab
    Av zap18 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-23, 21:29
  3. Textning på inspelat material..!??
    Av hulta i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-07, 21:34
  4. Inspelat på dreamboxen.
    Av Vistasol i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-16, 15:44
  5. Kopiera inspelat material till PC
    Av RolandS i forum DGStation
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-20, 10:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss