Sidan 10 av 26 FörstaFörsta ... 8910111220 ... SistaSista
Resultat 91 till 100 av 253

Ämne: Slut på CD's HD-kanaler?

  1. #91
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    78
    Tackad
    12 gånger
    Hej
    Jag har två frågor till de berörda.

    1. Undrar om någon som kör oscam får nedanstående meddelande i loggen när man skiftar till C More Fotboll HD:

    [conax] conax decode ECM problem - RSA key is probably faulty
    2. Om Caid är detsamma som innan pairingen , dvs 0B00 och ev. om det har ändrats nånting mer i entitlements (chid, provider,id,classes)

    Till sist råd som förmodligen hjälper inte mycket men ändå är värd att göra ifall det skulle komma någon lösning på problemet i framtiden. I readers skall det vara:

    blockemm-unknown = 1
    blockemm-u = 1
    blockemm-g = 1
    Bara
    blockemm-s = 0
    !!!

    På det viset kortet blir updaterat som vanligt men får inte RSA key. Gäller fårstås bara de som är inte berörda än.
    (fast på pairade kanaler blir svart ändå men man vet aldrig om det kommer någon lösning som kringår pairingen)
    Senast redigerad av SSIV den 2013-10-21 klockan 00:52.

  2. #92
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    78
    Tackad
    12 gånger
    Ursäkta för dubbelt inlägg

  3. #93
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    The CPU is an STi7111 from STMicroelectronics, which according to the specs on their website actually supports VC-1 in addition to the codecs already mentioned. Not that anyone has ever broadcast in VC-1, but still – if the box can get properly hacked, it does open it up to more accelerated video formats, so “yay”. It should also support WM9 audio, which probably got left out of the spec sheets for much the same reasons as VC-1. The PDF also removes any doubt as to the operating system: This box runs Linux, which is definitely good news as far as hackability is concerned.
    http://glennlunder.wordpress.com/2013/03/15/set-top-box-adventures/

    http://dtvnews.hu/sites/default/file...eet_2850st.pdf
    Senast redigerad av rolrn den 2013-10-21 klockan 12:54.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  4. #94
    sm0kie
    Gäst
    Ang. inlägget från SSIV:

    Det där är väl skitsnack. Pairing har inget med EMM att göra. Dom låter kanalen fråga efter RSA-key oavsett vad och när du har uppdaterat kortet - det är två olika saker.

  5. #95
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    469
    Tackad
    28 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sm0kie Visa inlägg
    Ang. inlägget från SSIV:

    Det där är väl skitsnack. Pairing har inget med EMM att göra. Dom låter kanalen fråga efter RSA-key oavsett vad och när du har uppdaterat kortet - det är två olika saker.
    Korrekt, EMM eller inte lär inte spela någon roll.
    Men det hade ju varit intressant med en debug log ifrån oscam, detta då "RSA key is probably faulty" inte är vad jag förväntar mig om det är riktig chip-pairing.

    Ni som har HD-boxar, krävdes det någon typ av uppdatering av mjukvaran för att det skulle fungera?

  6. #96
    Citat Ursprungligen postat av Volvo3 Visa inlägg
    Korrekt, EMM eller inte lär inte spela någon roll.
    Men det hade ju varit intressant med en debug log ifrån oscam, detta då "RSA key is probably faulty" inte är vad jag förväntar mig om det är riktig chip-pairing.

    Ni som har HD-boxar, krävdes det någon typ av uppdatering av mjukvaran för att det skulle fungera?
    Jag har inte testat min originalbox men jag vet att CD skrev i ett mail att de skickade ut en uppdatering för att aktivera pairing några dagar innan de körde igång det.

  7. #97
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    ..och jag har en box som inte har denna uppdatering (stått utan ström i månader).
    Om man bara hade möjlighet att ta minnes dump före och efter..

    ..fast det är ju hela firmwaren som uppdaterats förmodligen..
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  8. #98
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    rolrn, japp, hela firmware uppdateras när dom gör ändringar i boxen. Man kan oftast inte skicka ut små förändringar utan oftast gör man ändringarna, och sedan skickas en helt ny firmware ut.

  9. #99
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Jo, men boxen går att uppdatera med ny firmware genom att placera det på en USB-sticka som sitter i under kall boot.
    Rimligen borde det alltså att skapa en loader på USB-stickan som exekveras på mottagaren för att dumpa sig själv till stickan.

    http://www.i-can.tv/en/product-suppo...850st-receiver

    D.v.s. om man nu inte kommer in i lådan på annat sätt.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  10. #100
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger
    Hmm gäller inte pairingen alla? känner nämligen en kille som fortfarande har bild på sina dreamboxar (C more fotboll HD) :/

Liknande ämnen

  1. abbonemangstiden slut
    Av frejac i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-23, 13:10
  2. Slut ??
    Av jan-olov i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-07-06, 10:26
  3. Är det slut
    Av Tompa10 i forum Canal Digital
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2005-04-16, 23:35
  4. är det slut????
    Av reidarberge i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-08, 23:01
  5. Slut på det roliga...?
    Av Donkey Punch i forum Boxer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2003-12-14, 17:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss