Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: Raderade kanaler "uppstår" igen...

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    121
    Tackad
    8 gånger

    Raderade kanaler "återuppstår" igen...

    Hej.

    Har haft det här problemet ett tag nu men inte orkat tagit tag i det förrens nu och tänkte höra ifall någon annan haft liknande problem och om ni har en bra lösning på det.

    Har DM800HD och DM800SE. Kör OpenPLi 4.0 på bägge.

    Till problemet:

    Efter att gjort en komplett kanalsökning på både Thor(0.8W) och Astra(4.9E), sen hämtat kanallistan via dreamboxEDIT, rensat bort allt som inte fungerar och sen skickat tillbaka till boxarna. Efter ett tag så börjar "vissa" kanaler helt plötsligt komma tillbaka trots att de blivit raderade....

    Min tillfälliga lösning har varit att helt enkelt ersätta kanallistan i boxarna med den jag har sparat på datorn men har tröttnat på att göra det var gång. Sparas kanalerna på annat ställe i boxen som man bör rensa eller varför kommer de tillbaka och hur kan jag se till att de inte gör det igen?

    Edit: Har tidigare haft samma problem på både OpenPLi 2.1 och 3.0.
    Senast redigerad av KaLnAk den 2013-10-29 klockan 20:34.

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 20:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss