Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: På jakt efter 090F

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    118
    Tackad
    16 gånger

    På jakt efter 090F

    Lagom till julen så är det dags att leta upp tomten och be om en fin julklapp till mig själv. Är nyfiken på att testa Viasat HD äventyret och se om jag lyckas med det andra gjort tidigare och få liv i HD kanalerna på en box som inte är operatörslåst. Ett av problemen är kort, jag har inget Viasat abonnemang i dagsläget och ingen av mina bekanta har ett 090F kort, och utan det är det svårt att testa överhuvudtaget.

    Finns det någon där ute som som funderar på att avsluta sitt abonnemang som har kort med caid 090F som jag kan tänkas få ta över abonnemanget på? Tomten bor som alla vet i Västra Götaland eller i närheten av det, det är för långt för en trött famlijefar att släpa sig till Rovaniemi så här i juletid.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    535
    Tackad
    41 gånger
    Hmm har jag missat något?
    Viasat HD går väl bara på orginalboxar eller?
    Jag har själv 090F kort (2st, tvilling) men har ändå inte abo på HD så, men om det börjat hända saker så kanske det kan vara läge på att betala för HD?

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    133
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    Hmm har jag missat något?
    Viasat HD går väl bara på orginalboxar eller?
    Jag har själv 090F kort (2st, tvilling) men har ändå inte abo på HD så, men om det börjat hända saker så kanske det kan vara läge på att betala för HD?
    Jag fick "prova på" några dagar i min DM800 och alla Viasat HD kanaler fungerade hur bra som helst. Jag körde med MgCamd, vet inte alls vad som kördes på servern med det funkade utan problem.

  4. #4
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av retep_s Visa inlägg
    Jag fick "prova på" några dagar i min DM800 och alla Viasat HD kanaler fungerade hur bra som helst
    Du fick "prova på" hos en betalserver. Att de har en lösning är allmänt känt. Väldigt lite info finns dock offentligt. Han är ute efter att testa med ett riktigt abonnemang.

    Se Viasat: HD igång?

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    118
    Tackad
    16 gånger
    Som Potatisskallen skriver, att det går att få det att fungera är känt. Det jag skulle vilja testa är om jag kan lyckas med det.

  6. #6
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Det fungerar utan problem. Dock är det en del saker som är kritiska för att det ska fungera, bl.a. följande:

    1. Man måste ha ett 090F kort eftersom newcs är den enda publika cardservern som stödjer hwkey och ekpair. Och eftersom newcs bara fungerar med 090F korten så är där en begränsning. Det finns icke-publika versioner av oscam och cccam som ska klara det med 093E också, dock inget publikt än.

    2. Det finns 2 olika boxar som man kan läsa ut hwkey och ekpair ur, dock har viasat patchat dessa med ny firmware och stängt av möjligheterna att få ut något ur dessa. Även om man skulle få tag i någon av dessa boxar med tillräckligt gammal firmware så är det kritiskt att man inte ställer boxen och fel transponder där ny firmware skickas ut och att man startar boxen utan parabolen inkopplad.

    3. Man måste veta exakt pinout på boxen för att kunna komma in i det, kopplar man fel bränner man boxen. Man måste ha rätt hastighet och inställningar för kommunikationen.

    4. Får man ut allt rätt ur boxen så kommer sista problemet, veta VAR man ska hitta hwkey och ekpair. Detta är inget som är exakt heller. Finns ett par guider ute på nätet var man ska kolla men ingen stämmer till 100% då dumparna varierar från box till box, fw till fw och kanal till kanal.

    Så med allt detta i åtanke så JA det fungerar absolut att få igång Viasat HD. Det fungerar med alla softcam klienter, det är alltså på serversidan som allt måste fixas. Sen är det de 4 ovanstående saker som man måste tänka på. Så vill man lägga ner mycket tid och har pengar nog att köpa X antal boxar om man misslyckas, risken att viasat närsomhelst kan byta ut alla 090F kort sådär bara. Det är mycket som talar för och emot. Hade jag varit någon som vill lägga tid på detta hade jag nog hellre börjat lägga tid på CAS7 för jag tror det kommer bli mer aktuellt och ställa till mer än några fjuttiga hd kanaler på viasat.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Liknande ämnen

  1. På jakt efter Klon (köpråd länka gärna)
    Av haddeman i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-08-16, 08:47
  2. 090f HD help plssssssss on pm
    Av nabilha i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-05-10, 11:50
  3. Efter oss?
    Av Frallan i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-16, 06:04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss