Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Timerkonflikt

  1. #1

    Timerkonflikt

    Hej!

    På min förra digitalbox Topfield 5000PVR var det aldrig några problem att markera timers för program på olika tuners efter varandra. På Solo2 får man hela tiden timerkonflikt och man måste editera timern manuellt och dra bort en minut i början eller slutet för att det ska funka. Jag har ställt in "marginal innan/efter inspelning" till 0 minuter. Är det så här det ska fungera, tycker att en så pass modern digitalbox kunde räkna ut själv att det inte är en konflikt?

    Jag har bifogat några screenshots som exempel.

    Mvh Magnus

    Solo2, OpenPli 4, cccam, 1TB HDD, Canal Digital
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av hammer1975 Visa inlägg
    Hej!

    På min förra digitalbox Topfield 5000PVR var det aldrig några problem att markera timers för program på olika tuners efter varandra. På Solo2 får man hela tiden timerkonflikt och man måste editera timern manuellt och dra bort en minut i början eller slutet för att det ska funka. Jag har ställt in "marginal innan/efter inspelning" till 0 minuter. Är det så här det ska fungera, tycker att en så pass modern digitalbox kunde räkna ut själv att det inte är en konflikt?

    Jag har bifogat några screenshots som exempel.

    Mvh Magnus

    Solo2, OpenPli 4, cccam, 1TB HDD, Canal Digital
    Men du har valt svt och discovery samma dag och samma tid....det är klart det blir timmerkonflikt

  3. #3
    Jag förklarade nog inte så tydligt, först har jag dubbla tuners och twin lnb så det är inga problem att spela in två program samtidigt på olika transpondrar. Problemet är när jag i exemplet lägger till en timer för Lyxfällan på TV3 (20.00-21.00). Det borde inte vara nåt problem då denna timer stoppar samtidigt som de två övriga timers startar (21.00-22.00). För att lösa detta måste jag manuellt gå in och editera Lyxfällans timmer till 20.00-20.59. Har aldrig sett detta betende på nån annan digitalbox. Kanske lite av ett I-lands problem men frun i huset är inte särskilt glad över detta fenomen....

  4. #4
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av hammer1975 Visa inlägg
    Jag förklarade nog inte så tydligt, först har jag dubbla tuners och twin lnb så det är inga problem att spela in två program samtidigt på olika transpondrar. Problemet är när jag i exemplet lägger till en timer för Lyxfällan på TV3 (20.00-21.00). Det borde inte vara nåt problem då denna timer stoppar samtidigt som de två övriga timers startar (21.00-22.00). För att lösa detta måste jag manuellt gå in och editera Lyxfällans timmer till 20.00-20.59. Har aldrig sett detta betende på nån annan digitalbox. Kanske lite av ett I-lands problem men frun i huset är inte särskilt glad över detta fenomen....
    Då måste du ställa in så istället från början 20.00-20.59 .......... 21.01-22.00.............21.00-22.01 fortsätt bara så när du spelar in program.

  5. #5
    I min 13 år gamla Topfield är det bara att markera timers i EPG'n, den klarar själv av att stoppa den första inspelningen vid 21.00 och sedan starta de två andra vid 21.00 utan handpåläggning.

    Jag får skicka en request till OpenPli om detta, jag kan väl knappast vara den enda som tycker detta känns väldigt gammalmodigt, som när man programmerade timers manuellt på sin gamla VHS.

    Men men, i det stora hela är det faktiskt en mycket snabb och trevlig box.

  6. #6
    Var lika på min Dreambox (clone) förut efter jag uppdaterade till en ny image, därför körde jag en flera år gammal image hela tiden på den för att slippa detta.
    Kör solo2 nu med blackhole, och den fungerar lika som för dej med konflikter, håller med om att det är riktigt irriterande.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss