Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Vu+ Duo frågor från totalt ovetande...

  1. #1

    Vu+ Duo frågor från totalt ovetande...

    Hej,

    Ni får ursäkta min totala kompetensbrist i ämnet!

    Använder man Vu+ Duo boxen enbart om man kör egen parabol?
    Jag har en sådan box stående här hemma, dock ej inkopplad. Denna Box har tidigare använts av en vän som fick "ful-tv" levererat. Så är inte fallet numera och boxen har således hamnat i min ägo.
    Jag undrar om jag kan ha nytta av boxen för min lagliga tv-signal? Jag får idag tv via en mindre lokal leverantör på orten som skickar det via fiber till mitt fibermodem som sedan kör ut signalen i tv-uttagen i huset. I grunden är det ett analogt utbud, men med en ca-modul så ska man även kunna få det digitalt. Enligt deras hemsida så ska Box eller tv ha DVB-C, Uttag för CA-modul, MPEG4 och CI+. Min undran är givetvis om VU boxen kan användas till detta? Jag skulle uppskatta inspelningsmöjligheten... Detta inlägg blev nog väldigt rörigt, någon som förstår vad jag menar?

    Tack på förhand!


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Using Tapatalk

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    enbart för parabol (DVB-S2)

    http://vuplus.com/productDuo.html
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Boxen är till för mottagning av satellitTV/radio. Du behöver tillgång till en parabol. För de nordiska kanalerna är alla som är påtittningsbara krypterade och att det krävs ett programkort för att låsa upp dem (månadsavgift).

    De länder som sänder ut intressanta kanaler där inte en jättestor parabol krävs är Polen, Tyskland, Italien och Frankrike (lägg till om någon saknar något land). De sänder från satelliter från lite olika lägen på himlen. Om du tittar runt kommer du att märka att även Storbritannien skickar ut sina kanaler okrypterat, men där behövs en jättestor parabol (>> 1,5 m). En del av de brittiska kanalerna sänds ut med starkare effekt, men de flesta av de kanalerna är inte lämpliga om det finns fru/flickvän eller om du inte har ett jätteintresse för indiska filmer/TV-serier.

    Fördelen med parabol är att det ofta finns stora möjligheter att se det där idrottsevenemanget, som i Sverige enbart går på jättedyra sportkanaler, okrypterat.Naturligtvis får du utstå att kommentatorerna pratar tyska eller franska och kanske inte håller på samma lag som vad du gör.

    Det finns många fynd att göra ute i TV (men även i radio)-djungeln därute, men intresse behövs för att inte ge upp. Samt att du kan ge upp litegrann av din balkong för att få plats med en parabol.... (Om du vill)

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-05-18, 22:39
  2. Enkla frågor från en nykomling
    Av zwempas i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-17, 19:38
  3. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-02-24, 08:02
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 21:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss