Sidan 9 av 22 FörstaFörsta ... 789101119 ... SistaSista
Resultat 81 till 90 av 211

Ämne: Ljudet på TV3

  1. #81
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlägg
    15
    Tackad
    1 gånger
    Har samma problem, sökt som faen efter orsaken, inte hittat nåt. Beställde närainpå en ny box men hittade lyckligtvis denna tråd innan jag gjorde det. Kör en DM800HDSE med Openpli 3.0 installerat (har inte vågat mig på att uppgradera till 4.0 ännu ;D ), testat olika lösningar, kört med RCA till mina Harman Kardon hemmabio, testat optisk kabel, hela tiden samma "skräniga" ljud när det blir något bas i ljudet. Har mestadels märkt detta i TV3HD och TV4HD, kanske även andra, osäker på det.
    Finns det ingen som hittat någon lösning till problemet? Någon inställning eller uppdatering av mjukvara/drivrutiner?

  2. #82
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    Nä ingen lösning än och även jag sitter och sneglar på en vu+Duo2 då samtliga vu+Solo2 burkar tuffar på som tåget här hemma utan ljudproblem... Fast har någon testat openatv image än ? dvs med ljudproblem.

  3. #83
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlägg
    15
    Tackad
    1 gånger
    Har alltid kört med Dreambox, hur är det med vu boxarna, är de lika bra, eller rentav bättre än dreambox? Hur fungerar kinakopiorna, ser att t.ex. VU SOLO2 kostar drygt 1100 kr? Ser inte heller om detta är en HD box?

  4. #84
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av HeadQuaker Visa inlägg
    Har alltid kört med Dreambox, hur är det med vu boxarna, är de lika bra, eller rentav bättre än dreambox? Hur fungerar kinakopiorna, ser att t.ex. VU SOLO2 kostar drygt 1100 kr? Ser inte heller om detta är en HD box?
    Vu+ boxarna är minst lika bra! Rekommenderar dock att köpa Vu+ originalboxar som håller hyfsade priser. Kinaklonerna av Vu+ är inte samma kvalitet och det är ganska vanligt att man brickar sin Kinabox när man försöker uppdatera mjukvaran i den.
    Vu+ boxarna är HD-boxar.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #85
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    Tycker personligen att mina Vu+Solo2 burkar spöar mina DM7020HD ganska hårt. Ser ju ut som att den nya DM7080HD burken är mer lik en solo2.

  6. #86
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlägg
    15
    Tackad
    1 gånger
    Är ca 1000 kr skillnad mellan Solo och Solo2, båda original. Är det värt att köpa en Solo2 för 2500 eller ska jag ta en Solo för 1500?
    Har någon kontaktat OpenPli och förklarat att vi har ljudproblem i Sverige? Möjligtvis kan man ju åtgärda detta i mjukvaran...!

  7. #87
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlägg
    15
    Tackad
    1 gånger
    Sedan vill jag även, om möjligt, få det bekräftat att ljudet är OK med VU+ burkarna, så att jag inte beställer i onödan och har ändå samma fel...!

  8. #88
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av HeadQuaker Visa inlägg
    Är ca 1000 kr skillnad mellan Solo och Solo2, båda original. Är det värt att köpa en Solo2 för 2500 eller ska jag ta en Solo för 1500?
    Har någon kontaktat OpenPli och förklarat att vi har ljudproblem i Sverige? Möjligtvis kan man ju åtgärda detta i mjukvaran...!
    Det är stor skillnad på en Solo och en Solo2. Solo2 är en mycket modernare burk med radikalt snabbare CPU, mer minne m.m. Dessutom har Solo2 dubbla tuners mot gamla Solo som bara har en.

    Om du inte har väldigt begränsad budget rekommenderar jag absolut att välja Solo2.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #89
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    Yes kan bara hålla med atomized, köp Solo2.... Och yes mina Solo2 har inte ljud problemet på Tv3HD/TVHD4 etc och dom sitter på samma wok/LNB som mina DM7020HD men ljud problem.... Och Yes jag kör openpli på samtliga burkar.

  10. #90
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av von_skunck Visa inlägg
    Nä ingen lösning än och även jag sitter och sneglar på en vu+Duo2 då samtliga vu+Solo2 burkar tuffar på som tåget här hemma utan ljudproblem... Fast har någon testat openatv image än ? dvs med ljudproblem.
    No offense, men har du stört dig på problemet i snart 2 månader och börjar nu snegla på andra boxar utan att ens ha provat runt med andra images?

    Har någon testat originalmjukvara med kortet i en CI-modul? 7020HD då t.ex.

Liknande ämnen

  1. Ljudet ur sync
    Av card i forum AzBox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-14, 08:06
  2. Ljudet försvinner....
    Av thecheater i forum Com Hem
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-10-09, 17:58
  3. Problem med ljudet
    Av Jocce_84 i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-22, 19:39
  4. Ljudet försvinner
    Av BenkeBus i forum Dreambox
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-04-08, 17:31
  5. Ljudet försvann
    Av danneigötet i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 00:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss