Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Värt att köpa en DM800 HD?

  1. #1

    Question Värt att köpa en DM800 HD?

    Hejsan, Jag är ganska ny med Dreambox och sånt.
    Min huvudfråga är om jag köper en Dreambox 800 HD, är det värt köpet? Och vilka kanaler funkar?
    Jag har tyvärr ingen parabol om ni undrar det, men jag har hört väldigt mycket om ett program som heter TSpanel... Någon av er som har det programmet? Ifall ni har det, hur är kvalitén? Och vilka kanaler kan man kolla på?
    Om jag nu köper en Dreambox, vad kan ni rekommendera att jag ska ladda ner och mata in i boxen?
    Har även läst lite om CCCam, är det något ni rekommenderar? Och vad kan man göra med CCCam?
    Ber om ursäkt om en liknande tråd har förekommit tidigare.

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Om du inte har möjlighet att sätta upp parabol är det tveksamt om det är värt att köpa en Dreambox eller liknande. Har du Comhem så går det att få "icke-HD" kanaler att fungera på en Dreambox.

    Det är lättare att svara på din fråga om du berättar mer om vad du tänker använda Dreamboxen till?

    Tänker du bara titta på kanaler som sänds via internet (IP-TV) så tror jag inte det är värt att köpa en Dreambox för det. Jag vet inte exakt vilka kanaler man kan få in via t.ex. TS-panel men jag tror det är främst utländska kanaler.

    CCcam är en softcam som kan användas för att avkoda krypterade kanaler. I detta forum är det bara tillåtet att diskutera hur man använder CCcam eller andra softcams tillsammans med sitt eget programkort. Du måste alltså betala för ett abonnemang hos t.ex. Viasat, Canal Digital eller Comhem.

    Det är lite tidigt att diskutera mjukvara till boxen innan vi vet förutsättningarna, vilken operatör o.s.v.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Köpa en DM800 SE eller DM8000?
    Av kermith i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-07-11, 10:28
  2. Köpa DM800 från satronics
    Av sn4k3r i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-13, 16:38
  3. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-02-03, 12:17
  4. varför ska jag köpa en DM800 ?
    Av fableman i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-09, 13:53
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-06-27, 18:04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss